دانلود پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی : سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)

جمعه 3 فروردين 1397
17:33
باران
پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی : سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)

پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)، تنظیم شده در 28اسلاید، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی  سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)، تنظیم شده در 28اسلاید، فرمت pptx



سیستم عصبی نیز مانند تمام بخشهای زنده بدن از سلول تشکیل شده که مهمترین آنها نورونها یا سلولهای عصبی هستند.

دو دیدگاه قدیمی در مورد سلولهای عصبی:

  1. از جمله کامیلو گلژی(1843-1926) تصور می کرد نورونها در امتداد یکدیگرند شبکه تقریبا بی انتهایی از لوله های به هم پیوسته را تشکیل می دهند.
  2. رامونی کاجال(1852-1934) معتقد بود گرچه نورونها خیلی به هم نزدیکند اما کاملا در امتداد یکدیگر قرار ندارند و در هر نقطه تماس بین نورونها فاصله ریزی سلولها را جدا میکند.

  • مجموعه ای از نورونها به نام عقده های خودمختار در بدن خارج از سیستم عصبی مرکزی یافت می شود.
  • نورونهایی که به عقده ها عصب رسانی می کنند نورونهای پیش عقده ای و نورونهایی که به بدن عصب رسانی می کنند به نورونهای پس عقده ای معروف هستند.
  • از سه بخش تشکیل شده است:

  1. سیستم عصبی سمپاتیک: منحصرا در نخاع شوکی یافت می شود. برانگیختگی سمپاتیک با استفاده از نوراپی نفرین بدن را برای عمل آماده می کند.
  2. سیستم عصبی پاراسمپاتیک: نورونهای آن در بالا و زیر نورونهای سمپاتیک یافت می شود. با استفاده از استیل کولین بدن را برای استراحت آماده می کند.
  3. سیستم عصبی روده ای: شبکه محلی نورونهای حسی و حرکتی است که عملکرد روده را تحت کنترل سیستم عصبی مرکزی تنظیم می کند. در حفظ تعادل مایعات و مواد غذایی در بدن نقش اساسی دارد.

این سیستم به مفهوم دیگری نیز خودمختار است: عملکرد آنها به صورتی که می توانیم حرکات خود را کنترل کنیم، تحت کنترل هوشیار یا ارادی قرار ندارد.

 

عناوین اسلایدها


نقشه برداری از مغز انسان

سیستم عصبی

چهار بخش ساختاری که برای پردازش اطلاعات تخصصی شده اند

طبقه بندی نورونها از نظر شکل و اندازه

برخی از سلولهای گلیال به فعالیتهای عصبی کمک می کنند

سلولهای گلیال

سیناپس معمولا سه جزء اصلی دارد

تفاوت بین آکسونها و دندریتها

اعصاب پیرامونی

سیستم عصبی خودمختار

سیستم عصبی مرکزی

ویژگیهای مغز که برای چشم غیرمسلح قابل رویت است

زیر بخشهای رشدی مغز

درون نیمکره های مغزعقده های پایه و سیستم لیمبیک قرار دارند

دینسفالون

میان مغز

مخچه

مدولا

قشر مخ

بطن های مغز

سیستم عروقی مغز

روشهای تصویربرداری از مغز

دیگر روشهای تصویربرداری از مغز


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت بازخورد 360 درجه

جمعه 3 فروردين 1397
17:33
باران
پاورپوینت بازخورد 360 درجه

پاورپوینت بازخورد 360 درجه، تنظیم شده در 40 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت بازخورد 360 درجه، تنظیم شده در 40 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx



مراحل فرایند بازخورد 360 درجه

  • تعیین هدف بازخورد 360 درجه
  • انتخاب ابزار جمع آوری داده
  • تصمیم گیری در زمینه موارد ارزیابی
  • تصمیم گیری در مورد دریافت کنندگان بازخورد
  • پرورش ارزیابی کنندگان و ارزیابی شوندگان
  • دریافت کنندگان بازخورد، ارزیابی کنندگان را انتخاب می کنند
  • توزیع پرسشنامه
  • تحلیل اطلاعات بازخورد
  • بازخورد دادن بازخورد
  • پیگیری اجرای فرآیند
  • تکرار فرآیند

 

عناوین اسلایدها

چرخه مدیریت عملکرد

فرایند سیستماتیک مدیریت عملکرد

سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد

سیستم های مدرن ارزیابی عملکرد

تاریخچه

تعاریف بازخورد 360 درجه

دسترسی به اهداف

باز خورد 360 درجه مانند هر سیستم کنترل دیگری شامل چهار مرحله بنیادی می شود:

روش بازخورد 360 درجه

پنج گام برای آماده سازی کارکنان بای یک بازخورد 360 درجه موثر

بازخورد 360 درجه را با هر هدفی بخواهیم اجرا کنیم سه مرحله پایه دارد:

مراحل فرایند بازخورد 360 درجه

مشکلات به کارگیری ارزیابی 360 درجه

خصوصیات لازم برای ارزشیابی کنندگان

منابع ارزیابی

چه تعداد و چه نوع افرادی باید در بازخورد شرکت کنند؟

بازخورد 360 درجه چیزی را ارزیابی نمی کند؟

بازخورد 360 درجه چه چیزی را برای ما اندازه گیری می کند؟

چه سوالاتی باید پرسش شود؟

توضیح رتبه دهی

پیگیری پس از بازخورد

مدیران باید انتظار چه نوع برخوردی را داشته باشند؟

نتیجه چه خواهد شد؟

ویژگیهای بازخورد مؤثر

ضوابط پارکر(1999) برای ارزیابی عینی در ارزیابی عملکرد مربیان:

عواملی که  باربر و ایکریچ (1998) در ارزیابی مربیان بسکتبال مورد توجه قرار داد:

فرم نظر سنجی از مدیران مافوق ( از بالا به پایین)

فرم نظر سنجی از نیروهای تحت سرپرسیتی ( از پایین به بالا)

فرم خود ارزیابی

فرم نظر سنجی از مشتریان

کارنامه سنجش و ارزیابی 360 درجه تواناییهای مدیران

 

منابع  

´     نظارت و ارزیابی در تربیت بدنی، دکتر سید محمد کاشف، در حال نگارش

´     www.qualtrics.com/5 Ways to Prepare Your Employees for 360-degree Feedback

´      Scott Wimer & Kenneth M. Nowack ,  ConsultingTools Ltd and Envisia Learning, Optima 360.

´     www.halogensoftware.com

´     www.businessballs.com

´     www.ebscohost.com

´     Survey connect, from data to ddecisions

´     Kenneth M. Nowack Ph.D. BEST PRACTICES IN UTILIZING 360 DEGREE FEEDBACK , 2008 Envisia Learning , www.envisialearning.com

´     Prof. Konstantin Korotov of the European School of Management and Technology as a basis for class discussion and individual preparation of participants for in-class exercises. It may be also used by executive coaches using 360-degree assessments and executives using coaching services. © European School of Management and Technology, 2006

´     Parker, M. (1999). Appraisal of Athletic stuff in Concordia system. Lincoln, Nebraska. University of Nebraska.

´     Fleenor, J, Prience, J , M .(1997). Using 360 degree feedback in organizations, an annotated bibliography, Centre for crative leadership, Greensboro, North Carolina.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت آشنائی با روشهای خودارزیابی (بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM)

جمعه 3 فروردين 1397
17:32
باران
پاورپوینت آشنائی با روشهای خودارزیابی (بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM)

پاورپوینت آشنائی با روشهای خودارزیابی )بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM)، تنظیم شده در 46اسلاید، فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات46
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت آشنائی با روشهای خودارزیابی )بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM)، تنظیم شده در 46اسلاید، فرمت ppt


 

  • به چه پیامهایی برای برقراری ارتباط  نیاز دارید ؟
  •  چرا برای برقراری ارتباط به این پیامها نیاز دارید ؟
  •  از طریق این پیامها با چه كسی می‌خواهید ارتباط برقرار كنید ؟
  •  چه كسی باید از طریق این پیامها ارتباط برقرار كند ؟
  •  چگونه از طریق این پیامها ارتباط بر قرار خواهید كرد ؟
  •  چه زمانی از طریق این پیامها ارتباط بر قرار خواهید كرد ؟
  •  كجا از طریق این پیامها ارتباط بر قرار خواهید كرد ؟

 

عناوین اسلایدها


اهداف دوره

وزن معیارها

خودارزیابی

تفاوت میان ممیزی (Audit) ، خودارزیابی(Self-Assessment) و اخذ جایزه (Award)

تعریف خود ارزیابی (Self-Assessment)

نگاهی کلی به فرآیند خودارزیابی

قدم اول : ایجاد و حفظ حمایتها

قدم دوم: توسعه و گسترش استراتژیهای ارتباطی برای قدمهای  8-3

نكات مهم در برنامه ریزی برای اجرای خودارزیابی

رویكردهای خودارزیابی

رویكردپرسشنامه‌ای (Questionnaire Approach)

رویكرد پرسشنامه‌ای- فرآیند انجام كار

رویكرد پرسشنامه‌ای- راهنمای امتیازدهی

پرسشنامه استاندارد – حوزه كاركنان

رویكرد پرسشنامه‌ای- مزایا

رویكرد پرسشنامه‌ای- ریسک ها

رویكرد كارگاهی (Workshop Approach)

رویكرد كارگاهی- فرایند انجام كار

مفاد كارگاه خودارزیابی

رویكرد كارگاهی- مزایا

روش كارگاهی- ریسک ها

روش پروفرما (Pro-Forma Approach)

روش پروفرما- فرآیند انجام كار

روش پروفرما- فرم

روش پروفرما- مزایا

روش پروفرما- ریسک ها

روش شبیه سازی اخذ جایزه (Award simulation Approach)

روش شبیه سازی اخذ جایزه- فرایند انجام كار

روش شبیه سازی اخذ جایزه-مزایا

روش شبیه سازی اخذ جایزه- ریسک ها

روش های تلفیقی

روش تلفیقی كارگاه ـ پرسشنامه(Workshop & Questionnaire Approach)

مزایای روش تلفیقی كارگاه ـ پرسشنامه(Workshop & Questionnaire Approach)

انتخاب رویكرد خودارزیابی

جایگاه كاربرد رویكردهای مختلف خودارزیابی

مقایسه رویكردهای مختلف خودارزیابی بر اساس مدل سرآمدی EFQM

خصوصیات رویكردهای خودارزیابی

نقشها ی مهم در خودارزیابی

نقش مدیرپروژه

نقش حامی

نقش کارکنان


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت دلفـــی

جمعه 3 فروردين 1397
17:32
باران
پاورپوینت دلفـــی

پاورپوینت دلفـــی، تنظیم شده در 29 اسلاید، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت دلفـــی، تنظیم شده در 29 اسلاید، فرمت pptx


 

هر یک از انواع دلفی کاربردی خاص دارد. از روش دلفی سنتی یا عددی،بیش تر در زمینه های علم و تکنولوژی و  پیش بینی پیشرفت های آینده استفاده می شود.دلفی سیاسی عمدتا در حوزه ترمیم وضعیت آتی حزب ها و دولت ها بکار می رود.دلفی تصمیم گیری بیشتر در زمینه مسائل روز و توسط رسانه های گروهی برای تاثیرگذاری کارایی دارد و در نهایت دلفی تاریخی در زمینه هایی مانند تاریخ سیاسی،فلسفه آموزش و پرورش کاربرد فراوان دارد.

 

عناوین اسلایدها


تاریخچه دلفی

تعریف دلفی

انواع دلفی

اشتروس و زیگلر نیز دلفی را به سه گونه بیان می کنند:

اهداف و کاربردهای دلفی

شرایط کاربرد دلفی

اجزای اصلی دلفی

فرآیند دلفی

راند اول

راند دوم

راند سوم

راند چهارم

مزایای دلفی

محدودیت های دلفی

ملاحظات اخلاقی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف ( فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران

جمعه 3 فروردين 1397
17:32
باران
پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف ( فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف ( فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیبازاریابی

توضیحات کامل

پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف ( فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت doc


عنوان: دانلود پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف ( فصل پنجم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:20 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی


کتاب مدیریت بازاریابی تألیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل پنجم  این کتاب در حجم 20 اسلاید با عنوان"تقسیم بازار و تعیین بازار هدف " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.

 

بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

مزایای تقسیم بازار

تقسیم بندی بازار چیست؟

معیارهای تقسیم بازار

روش ها و متغیرهای تقسیم بازار

تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی

تقسیم بازار بر اساس متغیر های جمعیت شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل روان شناختی

تقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری

سبک زندگی و شخصیت

وضعیت وفاداری و انواع وفاداری

انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت

 طبقه بندی بازار به قسمت های کوچکتر  

طبقه بندی اهداف

پنچ معیار اصلی قابل استفاده در طبقه بندی اهداف

استراتژی های انتخاب بازار هدف

استراتژی بازاریابی یکسان

استراتژی بازاریابی تفکیکی

استراتژی بازاریابی تمرکزی

عوامل مؤثر در انتخاب استراتژی بازاریابی


بخشی از متن:

تقسیم بازار یا بخش بندی بازار هسته مرکزی استراتژی بازاریابی است. چون استراتژی بازاریابی شامل دو بخش اساسی است: گزینش بازار هدف و توسعه و تدوین برنامه بازاریابی مؤثر برای موفقیت در بازارهدف؛ از این رو بخش بندی بازار روندی است برای تشخیص و مجزا بودن ویژگی های خریداران به منظور:

1. انتخاب بازارهایی که سازمان می خواهد یا می تواند محصولات و خدماتش را به آن عرضه کند.

2. طراحی محصولات و برنامه های بازاریابی برای پاسخگویی به احتیاجات خریداران موردنظر


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT) (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:32
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT) در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات54
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

 

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه) تعهد و پذیرش (ACT)  در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT)  در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات: فصل دوم


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA      جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع  :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر  :

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) 


 درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد رویکردی به مداخلات روان­شناختی است که نه بر اساس فنون مشخص بلکه بر اساس فرایندهای نظری معینی تعریف میشود. بر اساس مفاهیم نظری، ACT   یک مداخله روانشناختی بر اساس روانشناسی رفتاری مدرن است که نظریه چهارچوب ارتباطی را شامل میشود، و در آن از فرایندهای توجه آگاهی، پذیرش و نیز تعهد و تغییر رفتار استفاده میشود تا انعطاف پذیری روانشناختی حاصل شود.

این درمان توسط روانشناس آمریکایی به نام استیون هِیز در دهه هشتاد میلادی تدوین شد و در آن مخلوطی التقاطی از استعاره، جمله‌های متناقض نما و مهارت‌های توجه آگاهی و طیف گسترده‌ای از تمرین‌های تجربه‌گرایانه و مداخلات رفتاری هدایت‌شده توسط ارزش‌ها به‌کاربرده می‌شود. اثربخشی ACT در طیف گسترده‌ای از وضعیت‌های بالینی نظیر افسردگی، اختلال وسواس فکری عملی، استرس محیط شغلی، استرس سرطان در مراحل پایانی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه، کم‌اشتهایی روانی، مصرف هروئین اسکیزوفرنی، ترک سیگار و مدیریت خود در دیابت و اختلال شخصیت مرزی معلوم شده است. یک مطالعه نشان داد که اجرای فقط چهار ساعت ACT باعث شد نرخ بازگشت به بیمارستان برای اسکیزوفرنی پنجاه‌درصد کاهش بیابد (هیل و همکاران، ۲۰۱۵).

ACT به‌صورت اَکت (به معنی اقدام) تلفظ می‌شود. این کار دلیل خوبی دارد. این درمان در اصل نوعی رفتاردرمانی است و درباره اقدام کردن است، البته نه هر اقدامی. ACT ما را با آنچه در زندگی برایمان بسیار ارزشمند است مرتبط می‌کند: از صمیم قلب می‌خواهیم که باشیم و در زندگی چه‌کارهایی انجام دهیم. ما می‌توانیم از آن ارزش‌ها برای راهنمایی، انگیزه­دهی و الهام بخشی در جهت تغییر رفتار استفاده کنیم. علاوه بر اقدام مبتنی بر ارزش، این رویکرد درباره اقدام هشیارانه نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد: اقدامی که با آگاهی کامل انجام می‌دهیم و در آن حال نسبت به تجربه کاملاً گشوده‌ایم و عمیقاً در آنچه انجام می‌دهیم سرگرم می‌شویم (ایزدی وعابدی، 1393). 




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود معرفی و شناخت دارو های ضد چربی و قند خون

جمعه 3 فروردين 1397
17:31
باران
معرفی و شناخت دارو های ضد چربی و قند خون

معرفی کامل داروهای ضد چربی و قند خون


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیپزشکی

توضیحات کامل

در این فایل به معرفی کامل داروهای ضد چربی و ضد قند خون پرداخته شده است ضمن اینکه در این فایل شکل دارویی و موارد مصرف داروها نیز اورده شده است. ضمن اینکه استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌ سازی شده ( فصل دوم )

جمعه 3 فروردين 1397
17:31
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌ سازی شده ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده

تقسیم‌‌بندی کلی از مشکلات رفتاری نخستین بار توسط اکرسون (1949؛ ویس و دیگران، 1998، نقل از بختیاری، 1394).صورت گرفته است، وی برخی سندرم‌ها مانند اضطراب،افسردگی و شکایات جسمانی را در طبقه درونی‌سازی شده و برخی مانند پرخاشگری و بزهکاری را در طبقه برونی‌سازی شده جای داد. این تفکیک اساسی میان مشکلات برونی‌سازی شده و درونی‌سازی شده توسط تعدادی از مطالعات تحلیل عاملی تایید شده است. آکرسون و آشنباخ و ادلبروک با استفاده از تحلیل عاملی و به منظور استنتاج ابعاد دوگانه آسیب‌شناسی روانی کودکان و نوجوانان، اصطلاحات «درونی‌سازی شده» و «برونی‌سازی شده» را به عنوان ابزاری برای مقوله‌بندی معرفی کردند. این اصطلاحات شامل گستره وسیعی از آسیب‌شناسی روانی است. اختلالات برونی‌سازی شده نوعاً به واسطه ترکیبی از کنش‌های تکانه‌ای، افراطی پرخاشگرانه و بزهکارانه مشخص می‌شود (مادوکس و وینستد، 2015). این اختلالات،‌ شامل گستره وسیعی از رفتارهای برون‌‌ریز از رفتارهای آزاردهنده ولی ملایم مانند عدم توافق و بدخلقی تا رفتارهای وخیم می‌توانند پرخاشگری فیزیکی و دزدی (وبستر، استراتون و رید، 2011)، اختلال‌های برونی‌سازی شده الگوهای رفتاری سازش نایافته‌‌ای است که در تعارض با دیگر افراد و انتظارهایشان قرار می‌گیرد. (ون وگت، دکوی، پرینزی، استام و آشر، 2012) این گروه از اختلال‌ها که در گستره پژوهشی با عناوینی مانند مشکلات رفتاری،‌ مشکلات انضباطی رفتارهای اغتشاش‌آمیز، بزهکاری، گذار به عمل، رفتارهای غیرقابل مهار و غیر مشخص می‌شوند، طیف وسیعی از مشکلات را در بر می گیرند که آثار مخربی بر کودک،‌و نوجوان و در مجموع بر کل جامعه داشته باشند نشانه‌های این دسته از اختلالات برخلاف رفتارهای درونی‌سازی شده در رفتارهای برونی کودکان و نوجوانان ظاهر ld a,kn و نمایانگر عمل منفی کودک و نوجوانان بر محیط بیرونی هستند (مادوکس و وینستد، 2015).



- Akerson.

- Weiss

- Dichotomous.

- categorization.

- overactive.

-Acting – ou.

- Non- compliance.

- Tanrum.

- Discipline problems.

- Disruptive Behaviors.

- Delinquency.

- Actiongout.

- hard-to-manage.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:31
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات58
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تاریخچه مطالعات مربوط به نوجوانی:


همانگونه که در بسیاری از علوم، قدیمی‌ترین نظریه‌ها از آن ارسطوست، وی در مورد پدیده نوجوانی نیز صاحب نظر است. ارسطو تغییرات مربوط به بلوغ جنسی و تاریخ تقریبی آن را در دختران و پسران یونانی، حدود چهارده سالگی تعیین کرده است. او تغییرات جسمانی پسران را معلول فعالیت غددهای جنسی می‌دانست. درخصوص تغییرات روانی همزمان با تغییرات جسمانی، ارسطو معتقد بود می‌بایست از دختران، به علت فعالیت شدید جنسی، حفاظت و حراست بیشتری شود. افزون بر این، ارسطو از صفات و خصوصیاتی نام می‌برد که نوجوانان را از بزرگسالان متمایز می‌کند. این صفات و خصوصیات، اگرچه همزمان با بلوغ هستند، اما ارتباط مستقیمی‌با آن ندارند و بیشتر ناشی از کمبود تجربه در نوجوانان‌اند تا ساختمان بدنی و فیزیولوژیک آنان.

تقریبا تا قرن نوزدهم تعریفی بهتر از تعریف ارسطو در مورد نوجوانی دیده نمی‌شود. در حدد سال 1800، پزشکان، به مطالعه بلوغ جنسی و تغییرات، همزمان باآن توجه خاصی پیدا کردند. اما برای اولین بار، استانلی هال نوجوانی را به حیطه روانشناسی جدید وارد کرد او توجه خود را بر خصوصیات روانی نوجوانان متمرکز کرد و اهمیت مطالعه این دوران را یادآور شد. نظریه هال نظریه‌ای تکوینی یا تحولی است که تحولات فرد را تکراری از تحولات نوع می‌داند. در این نظریه، به طبع، نوجوانی به علت نزدیک بودن به بالاترین مرحله تحول نوع، مقام ممتازی را می‌یابد، حال آنکه کودکی مربوط به مرحله ابتدایی تحولات نوعی است.

گرچه نظریه تحولی هال امروزه صددرصد پذیرفتنی نیست، پژوهش‌های وی درخصوص بلوغ و نوجوانی همچنان ارزشمندند. این پژوهش‌های گسترده، موضوعات و مطالب متعددی از قبیل رشد قسمت‌های مختلف بدن، رشد جنسی و تغییرات ناشی از بلوغ در صدا و غرایز، نقش بلوغ در اختلالات رفتاری وبزهکاری نوجوان را در بر می‌گیرد، هال همچنین به مطالعه مسائل روانی همزمان با بلوغ پرداخته و در زمینه بحران مذهبی، احساسات نوجوان نسبت به طبیعت، مراسم عمومی‌در قبایل بدوی برای پذیرش رسمی‌نوجوان در اجتماع و همچنین مسائل تربیتی آنان، صاحب نظرات و مطالبی است.

بررسی‌های هال انگیزه‌ای شد برای پژوهش‌های آتی، در این راستا، به‌خصوص، ‌شاگردان، او روش‌های جالبی برای پژوهش به کار بردند که می‌توان از روش پرسشنامه و استفاده از شرح تجربیات شخصی و همچنین زندگینامه شخصیت‌های برجسته به قلم خودشان از دوران نوجوانی و بلوغ نام برد. در پی این پژوهش‌ها، استفاده از زندگینامه و دفتر خاطرات شخصی در مطالعه دوران بلوغ رواج یافت.

مکتب فکری دیگری که ذکر آن در تاریخچه روانشناسی بلوغ ضروری به نظر می‌رسد، دیدگاهی است که بلوغ را امری اجتماعی می‌داند. این دیدگاه، تمامی‌نمودها و ویژگی‌های نوجوان را مولود شرایط اجتماعی دانسته، از همین‌رو، بلوغ را واقعیتی اجتماعی به شمار می‌آورد.

به طور خلاصه از مطالب بالا می‌توان چنین استنباط کرد که در ابتدا توجه تنها به تغییرات فیزیولوژیک و جسمانی بوده است و بلوغ را پدیده‌ای منحصراً فیزیولوژیکی و جسمانیمی‌دانستند؛ اما به تدریج مسائل روانی وا جتماعی نیز مد نظر قرار گرفته‌اند (احدی و محسنی، 1392).

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:30
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش  حساسیت زیبایی-شناسی  در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:


مقدمه:

تجربه زیبایی ­شناسی تجربه‌ای خوشایند و مطلوب است که به زندگی ارزش و معنا می‌بخشد. این تجربه، نشأت گرفته از درون فرد است که سبب می‌شود او محیطش را بهتر درک کند و از آن لذت ببرد.

زیبایی­ شناسی از جمله مسائلی است که دانشمندان حوزه­های گوناگون علمی از جمله فلاسفه، هنرمندان و روانشناسان به آن توجه کرده­اند. اگر­چه هر یک از این حوزه­ها از دیدگاه خاصی به زیبایی­شناسی می­نگرند، اما توجه آنان به زیبایی­ شناسی اهمیت و پیچیدگی آن را نشان می­دهد (رشید و همکاران، 1387).  لفظ زیبایی­شناسی در اصل از زبان یونانی گرفته شده و مفهوم و معنای لغوی آن شناخت احساس و عواطف و عکس­العمل­های انسان نسبت به محسوسات، اشیاء، حیوانات، طبیعت و... است. در لغت­نامه­ی ورد رفرنس (2006) زیبایی­شناسی (درک زیبایی یا چیزهایی زیبا) و (مطلوبیت چیزی از نظر زیبایی) تعریف شده است. در لغت­نامه­ ی مریام ­وبستر زیبایی­ شناسی به دو گونه تعریف می­شود: 1- آنچه مرتبط با زیبایی ­شناسی یا زیبایی است، 2- توجه و علاقه به زیبایی (آنچه خوشایند حواس ماست) (نقل از رشید و همکاران، 1387). پاسخ­های زیبایی­شناسی تفسیری گسترده دارد و شامل آن دسته پاسخ­ هایی است که در آن­ها کیفیت و معانی اشیاء و مقاصد هنری، مرکز توجه عمده هستند (تانتون، 2009). ورود به مبحث زیبایی­شناسی بدون آگاهی از اجزاء و عناصر اصلی حوزه هنر و زیبایی­شناسی مقدور نمی­باشد. آشنایی با مفاهیم عمده در این قلمرو و همچنین مبانی و مفاهیم سلامت روان، مباحث این فصل را تشکیل می­دهند.  

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 صفحه بعد
فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آنلاین فایل است. || طراح قالب bestblog.ir