دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازی و بازی های رایانه ای، شبیه سازی و بازی الگودو (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:27
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازی و بازی های رایانه ای، شبیه سازی و بازی الگودو (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازی و بازی های رایانه ای، شبیه سازی و بازی الگودو در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازی و بازی های رایانه ای، شبیه سازی و بازی الگودو در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

بازی

از فلسفه باستان تا تحقیقات علمی مدرن، بازی به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر در یادگیری و رشد کودک است. بر خلاف عقیده، فعالیت های بازی که اکتشاف فکری و انعطاف پذیری را نشان می داد کاهش پیدا کرده است. در سراسر دوره آموزش و پرورش و در خانه، بازی آزاد بدون ساختار کودکان به بازی ساختاریافته تبدیل شده، بازی و زنگ تفریح در ابتدایی کاهش یافتند یا با درس های دیگر عوض شدند (پلگرینی و هولمز، 2006، ص 36).

والدین گزارش کردند که وقت آزاد کودکانشان کاهش یافته و اغلب با فعالیت های ساختاریافته مدرسه جایگزین می شود (پلگرینی و هولمز ، 2006، ص 36). تأکید بر آمادگی تحصیلی بیش از بازی ساختار نیافته ممکن است اثر باور والدین در این مسئله باشد که بازی اثربخشی یادگیری تحصیلی اولیه را کاهش می دهد. بازی یک ساختار چند بعدی متفاوت است به این معنی که در طول زمان، فرهنگ و بافت های مختلف متفاوت است (کوهن،2006، ص 40).

 بازی عامل اصلی رشد ذهنی کودک و یکی از عواملی است که نیروها و استعدادهای کودک را تحت تأثیر قرار داده است. هسته اصلی بازی کودکان جست و جوی جهان اطراف و البته ذهن و هر تجربه ارزشمند است. در انواع بازی ها، کودک فرصت هایی را برای بیان احساساتش نشان می دهد و در همه موارد خلاقیت و تجربه شادی دارد. بازی هایی که شاد، جذاب و پر از حرکت باشند به طور قابل توجهی استرس را کاهش می دهند و حتی ورزش اگر به گونه شاد اجرا شود احساس پیشرفت را در کودک تقویت می کند. بازی شامل جنبه های توسعه یافته است، بنابراین تعاریف بیشتری از آن وجود دارد و هریک از تعاریف خاص نشان دهند دید خاصی است که ابعاد بازی را متمایز کرده است. در فرهنگ وبستر، بازی به صورت زیر تعریف شده است. 1- حرکت و فعالیت مانند حرکات عضلانی 2- آزادی یا دامنه ای از حرکات 3- فعالیت و ورزش که جنبه ی تفریحی، سرگرمی و یا رزش دارد. پیاژه بر این باور است که فقط به یک دلیل می توانیم فعالیتی را بازی بنامیم که با شرایط زیر همراه شود: 1- بازی دارای هدفی پنهان است 2- بازی اختیاری است نه اجباری 3- بازی دلپذیر و لذت بخش است 4- بازی بدون سازمان است 5- بازی از هرگونه درگیری و اعتراضی آزاد است (آقاجانی هشتجین،2011، ص 120).

 

- بازی‌های رایانه‌ای

فراگیران در این دوره از نسلی دیگرند. نسلی که با رایانه ها، بازی های رایانه ای، دوربین های ویدئویی، تلفن همراه و دیگر ابزار و وسایل دیجیتال احاطه شده است. این نسل جدید را می توان نسل شبکه یا نسل دیجیتال و یا بومی های دیجیتال نامید (دوران، 1391، ص 5). گیم پلی نامیست که در عصر حاضر به بازی های دیجیتالی اطلاق می شود. توماس اچ اپرلی (1387) در کتاب خود می نویسد: گیم پلی تعامل با یک بازی رایانه ای از طریق قواعدش است، ارتباط بین بازیکن و بازی، رقابت کردن و مغلوب کردن آنها، طرح ریزی کردن و ارتباط بازیکن با آن (دوران، 1391، ص 5).


- شبیه سازی

2- 3- 1- تعریف شبیه سازی

شبیه سازی نسخه ای از بعضی وسائل حقیقی یا موقعیت های كاری است كه تلاش دارد تا بعضی جنبه های رفتاری یك سیستم فیزیكی یا انتزاعی را به وسیله ی رفتار سیستم دیگری نمایش دهد كه بیشتر در سیستم های طبیعی و سیستم های انسانی كاربرد دارد. همچنین شبیه سازی نمایش مجدد یا خلق مجدد یك شئ یا موضوع واقعی یا یك موقعیت می باشد. این تكنیك همانند آینه، واقعیات را همانند سازی می كند، افزون بر این احتمال وارد آوردن صدمه یا آسیب به شركت كنندگان وجود ندارد (شفیلد و بروان، 2006، ص 379).

 

2- 3- 2- انواع شبیه سازی

شبیه سازی های فیزیكی

شبیه سازی در آموزش

شبیه سازی های پزشكی

شبیه سازی های پرواز

شبیه سازی های بازی گونه (بازی های شبیه سازی)

شبیه سازی مهندسی

شبیه سازی كامپیوتری

شییه سازی در علم رایانه

شبیه سازی در تعلیم و تربیت (شفیلد و بروان ، 2006،ص379).

شبیه سازی های فیزیكی : به شبیه سازی گفته می شود كه در آن اشیاء فیزیكی به جای شئ واقعی جایگزین می شود . و این اشیاء فیزیكی اغلب به این خاطر استفاده می شوند كه كوچك تر و ارزانتر از شئ یا سیستم حقیقی هستند .

شبیه سازی در آموزش : این نوع شبیه سازی اغلب در آموزش پرسنل شهری و نظامی استفاده می شود و معمولا هنگامی كاربرد دارد كه استفاده از تجهیزات و امكانات در دنیای واقعی از لحاظ هزینه كمرشكن و یا بسیار خطرناك است تا بتوان به دانش آموزان یا كار آموزان اجازه ی استفاده از آنها را داد . در چنین موقعیت هایی كار آموزان وقت خود را با آموزش دروس مربوط در یك محیط واقعی ایمن می گذرانند .

شبیه سازی های آموزشی به 4 دسته تقسیم می شوند:

الف) شبیه سازی های زنده : جایی كه افراد واقعی از تجهیزات شبیه سازی شده در محیط واقعی استفاده می كنند.

ب) شبیه سازی های مجازی: جایی كه افراد واقعی از تجهیزات شبیه سازی شده در محیط شبیه سازی شده یا محیط غیر واقعی استفاده می كنند.

ج) شبیه سازی ساختاری: جایی كه افراد شبیه سازی شده از ابزار و تجهیزات شبیه سازی شده در یك محیط شبیه سازی شده استفاده می كنند. لازم به ذكر است كه این شبیه سازی ها اغلب به بازی های جنگی معروف هستند. زیرا شباهت هایی با بازی های جنگی رومیزی دارند كه در آن ها بازیكنان سربازان و تجهیزات را اطراف یك میز هدایت می كنند.

د( شبیه سازی های ایفای نقش: جایی كه افراد واقعی یك كار واقعی را بازی) صحنه سازی) می كنند .

شبیه سازی های پزشكی: شبیه سازی های پزشكی برای آموزش روش های درمانی و تشخیص و همچنین اصول پزشكی و تصمیم گیری به پرسنل بهداشتی به كار می رود.

شبیه سازی های پرواز: این شبیه سازی ها بیشتر در آموزش خلبانی و پرواز كه به دلیل هزینه و خطر زیاد شخص نمی تواند در محیط واقعی انجام دهد استفاده می شود. به عنوان مثال این شبیه سازی ها اغلب برای آموزش خلبانان استفاده می شوند تا هواپیما را در موقعیت های بسیار خطرناك مثل زمین نشستن بدون داشتن موتور یا نقص كامل الكتریكی یا هیدرولیكی هدایت كنند، پیشترفته ترین شبیه سازها دارای سیستم بصری با كیفیت بالا و سیستم حركت هیدرولیك هستند. كار شبیه ساز به طور معمول نسبت به هواپیمای واقعی ارزان تر است.

بازی های شبیه سازی: بسیاری از بازی های ویدئویی شبیه ساز هستند. این بازی ها جنبه های گوناگون واقعی را شبیه سازی می كنند از اقتصاد گرفته تا وسائل هوانوردی مثل شبیه سازهای پرواز.

شبیه سازی مهندسی: شبیه سازی یك مشخصه ی مهم در سیستم های مهندسی است.

شبیه سازی كامپیوتری: شبیه سازی رایانه، جزء مفیدی برای بسیاری از سیستم های طبیعی در فیزیك، شیمی وزیست شناسی و نیز برای سیستم های انسانی در اقتصاد و علوم اجتماعی ( جامعه شناسی كامپیوتری ( و همچنین در مهندسی برای به دست آوردن بینش نسبت به عمل این سیستم ها شده است . یك نمونه ی خوب از سودمندی استفاده از شبیه سازی را می توان در حیطه ی شبیه سازی ترافیك شبكه جستجو كرد. امروزه نام انواع مختلفی از شبیه سازی ها به گوش می رسد كه به همه ی آنها عنوان "محیط های ساختگی " اطلاق می شود، تا تعریف شبیه سازی عملاً به تمام دستاوردهای حاصل از رایانه تعمیم داده شود.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای مثبت (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:26
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای مثبت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای مثبت در 17 ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای  مثبت در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

باورهای  مثبت

مقدمه

ﻳﻜﻲ از ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﻬﻢ در ﺑﻬﺪاﺷﺖ روان و ﺳﻼﻣﺖ روان، ﻣﻔﻬﻮم ﺗﻔﻜﺮ و باور ﻣﺜﺒﺖ اﺳﺖ. اﻓﻜﺎری ﻛﻪ ﺑﺮای ﻟﺤﻈﺎت زﻧـﺪﮔﻲ ﺧﻮد اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻲ­ﻛﻨﻴﻢ ﻧﺘـﺎﻳﺠﻲ را ﻣﺸـﺨﺺ ﻣـﻲ­ﻛﻨـﺪ ﻛـﻪ ﺗﺠﺮﺑــﻪ ﺧــﻮاﻫﻴﻢ ﻛﺮد. اﮔﺮ ﺗﺼــﻤﻴﻢ ﺑﮕﻴــﺮﻳﻢ ﻛــﻪ ﺷــﺎد ﺑﻴﻨﺪﻳﺸﻴﻢ، اﮔﺮ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻴﻢ و ﻣﺘﺮﺻﺪ ﺳــﻼﻣﺘﻲ ﺑﺎﺷــﻴﻢ؛ ﻃﺒﻴﻌﺘــﺎً ﺷــﺎداﺑﻲ و ﺳــﻼﻣﺘﻲ را ﺗﺠﺮﺑـﻪ ﺧــﻮاﻫﻴﻢ ﻛــﺮد. اﻳــﻦ ذﻫﻨﻴﺖ ﻣﺜﺒﺖ از ﻣــﺎ اﻧﺴﺎن ﻣﻄﻤــﺌﻦ ﺗــﺮی ﻣــﻲ ﺳــﺎزد ﺗــﺎ در ﺑﺮاﺑــﺮ ﻧﻔﻮذﻫــﺎی ﺑﻴﺮوﻧــﻲ ﻣﻘﺎوﻣــﺖ ﻛﻨــﻴﻢ. از ﻧﻈﺮ ﭘﮋوﻫﺸــﮕﺮان ﻣﺒﻨــﺎی ﻣﺜﺒــﺖ اﻧﺪﻳﺸﻲ و ﺧﻮش ﺑﻴﻨﻲ، در ﻋﺒﺎرت ﻫﺎﻳﻲ اﻣﻴﺪوار ﻛﻨﻨـﺪه ﻳـﺎ ﺗﺠﺴﻢ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺟﺎی ﻧـﺪارد، ﺑﻠﻜـﻪ در ﻧﺤـﻮة "ﺗﻔﻜـﺮ اﻓـﺮاد درﺑﺎرة ﻋﻠﺖ ﻫﺎ" رﻳﺸﻪ دارد (سلیگمن، 2013).

تعریف روان شناسی مثبت

روان شناسی مثبت، یک جنبش جدید در حیطه روان­شناسی معاصر است که روی نیاز به فهم جنبه­های مثبت تجربه­های انسانی و فهم اینکه چه چیزی باعث می­شود که زندگی ارزش زیستن داشته باشد؛ تأکید دارد (جوزف و لیندلی، 2006). روان­شناسی مثبت، چیزی بیش از مطالعه علمی فضیلت­ها و توانایی­های انسان نیست. این حیطه در چشم انداز علمی خود به منظور فهم کامل گستره تجارب انسان از کمبود، رنج و بیماری تا شکوفایی، سلامتی، بهزیستی و شادابی انسان علاقه­مند به تحقیقات علمی می­باشد (گابل و هایدت، 2005).

سلیگمن (2005)، معتقد است پیام جنبش روان شناسی مثبت، یادآوری این نکته است که حوزه یا رشته روان شناسی در حال تغییر و تحول است؛ زیرا روان شناسی، تنها تمرکز  بر بیماری ها و درمان و رفع کمبودها نیست، بلکه روان شناسی مثبت به دنبال افزایش شادی، سلامت و مطالعه علمی در مورد نقش توانمندی­های شخصی و سامانه­های اجتماعی مثبت در ارتقای سلامت افراد و جوامع است و به جای بحث درباره آسیب شناسی و اختلال های روانی به ویژگی های انسان سالم، عوامل مؤثر بر سلامت روانی و راهبردهای استفاده از حداکثر قابلیت­های ذاتی و محیطی برای برخورداری از حالت روانی سالم و زندگی سازنده می پردازد (کار، 2004).



 . Gable      

. Haidt

. Carr


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای هوشی و باورهای فکری (فصل دوم )

جمعه 3 فروردين 1397
17:26
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای هوشی و باورهای فکری (فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای هوشی و باورهای فکری در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای هوشی و باورهای فکری در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

باورهای افراد، دنیای آنان را سازمان می دهد و به تجربیاتشان معنا می بخشد. این که چگونه این باورها می توانند دنیای روانشناختی مختلفی را در افراد ایجاد کنند و آنها را در موقعیت های مشابه به تفکر، احساس و عمل متفاوتی هدایت کنند، موضوع بسیار مهمی است.

دوئک (2011) می گوید این باورهای ما هستند که به  دنیای اطرافمان سازمان می دهند و به تجربیاتمان معنا می دهند و به طور کلی سیستم رفتاری و معنایی هر فرد را تشکیل می دهند. نظریه شناختی اجتماعی دوئک (2011) از جمله نظریه هایی است که بر نقش متغیرهای انگیزشی- شناختی در پیشرفت تحصیلی تأکید می کند، او در این مدل به بررسی نظام باورهای افراد می پردازد. دو مفهوم مهم این نظریه عبارتند از: باورها یا نظریه های ضمنی که یادگیرندگان در مورد ماهیت هوش دارند و اهداف پیشرفت آنان.

او باورهای هوشی را شامل باورهای هوشی ذاتی و باورهای هوشی افزایشی می داند و بیان می دارد افرادی که باور هوشی ذاتی دارند، معتقدند که صفات شخصی آنها از قبیل هوش، ثابت و تغییرناپذیر و قابل اندازه گیری است. در مقابل افرادی که باور هوشی افزایشی دارند، معتقدند که هوش یک جوهر ثابت و غیرقابل تغییر نیست بلکه از طریق تلاش و تجربه می توان آنرا تغییر داد. دیست، ملاند و بریدابیک، 2014 معتقدند که باورهای هوشی بر چگونگی تفسیر فرد از شکست ها و پیشرفت خود از یک سو و بر نهادینه کردن اهداف پیشرفت از سویی دیگر اثر می گذارد.

دوئک (2011) باورهای هوشی شامل باور هوشی افزایشی و باور هوشی ذاتی است. باور هوشی افزایشی به این مطلب اشاره دارد که هوش کیفیتی انعطاف پذیر، قابل افزایش و قابل کنترل است. فراگیرانی که دارای باور افزایشی در مورد هوش هستند عمدتاً بر بهبود شایستگی هایشان و اکتساب دانش جدید تأکید دارند و برای غلبه بر ناکامی های گذشته تلاش می کنند در مقابل باور ذاتی درمورد هوش به این مطلب اشاره دارد که هوش کیفیتی ثابت، انعطافناپذیر و غیر قابل افزایش است فراگیران با باور ذاتی هوش، بر دستیابی به عملکرد خوب تمرکز کرده و برای رسیدن به اهدافشان و غلبه بر مشکلات حداقل تلاش را به خرج می دهند و در مواجهه با مشکلات به راحتی تسلیم می شوند (دوئک، 2011).

به عقیده دوئک (2011) باورهای هوشی عوامل جانبی رفتار موفقیت هستند و به وسیله برخی پسایندهای نزدیک تأثیرات پایدارتری را بر موفقیت اعمال می کنند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:25
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

کلیات پیشرفت تحصیلی

بدون شک دردنیای پیشرفته امروزی یکی از علایم موفقیت فرد، پیشرفت تحصیلی می باشد که بدون آن توسعه و ترقی هیچ کشوری امکان پذیرنخواهد بود. ترقی هر کشوری رابطه مستقیم با پیشرفت علوم و دانش و تکنولوژی آن کشور دارد و پیشرفت علمی نیز حاصل نمی شود مگر اینکه افراد خلاق تربیت شده باشند، پیشرفت تحصیلی ضمن اینکه در توسعه و آبادانی کشور مؤثر است در سطوح عالی منجر به یافتن شغل و موقعیت مناسب و در نتیجه درآمد کافی می شود. دانش آموزان و دانشجویان که از موقعیتهای تحصیلی برخوردارند، خانواده و جامعه با دیده ی احترام به آنان می نگرند. در جامعه با روحیه و نشاط بیشتری حضور خواهند یافت و در کنار اینها از هزینه های گزافی که از افت تحصیلی برآموزش و پرورش تحمیل می شود، کاسته خواهند شد. دستیابی به بهره وری و بهبود کیفیت نظام آموزشی را می توان اثر گذار ترین عامل در توسعه کشور ها دانست. تجارب کشورهای پیشرفته ای چون ژاپن در زمینه توسعه همه جانبه نیز حکایت از سرمایه گذاری بر روی منابع آموزشی و انسانی دارد. در راستای دستیابی به این اهداف بهبود کیفیت موقعیت تحصیلی از جمله اهداف اساسی برنامه های آموزشی است. در حالی که امروزه افت تحصیلی یکی از نگرانی های خانواده ها و دست اندرکاران تعلیم و تربیت است. از جمله موضوعات مورد علاقه صاحب نظران علوم تربیتی یافتن شرایط و امکانات لازم و موثر در جهت تحصیلی موفق و پیشرفت تحصیلی است. اما عدم موفقیت در تحصیل زمینه ساز مشکلات فردی و اجتماعی و انحراف از دستیابی به اهداف سیستم آموزش است. محققین عوامل مختلفی را در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دخیل دانسته اند. اما با توجه به تفاوت های فرهنگی و تغییرات سریع عوامل در طول زمان نمی توان به عنوان یک قانون عمومی و کلی، علل خاصی را برای جوامع مطرح نمود. زیرا قوانین بافت فرهنگی و نسبت جامعه، نگرش مردم به تحصیلات، سطح درآمد والدین و غیره، همه از عواملی هستند که به طور اخص در یک جامعه بر شکست یا موفقیت تحصیلی تأثیر می گذارند. منابع موجود نشان می دهد که آموزش به طور کلی تحت تأثیر پنج عامل فراگیر آموزش گر، برنامه، تجهیزات و محیط آموزشی است که هر یک از عوامل مذکور دارای ویژگی هایی است که می توانند در پیشرفت تحصیلی و یادگیری تأثیرات متفاوتی داشته باشند" (سیف، 1392).

هر فرد جهت ورود به اجتماع و در نتیجه رویارویی با موقعیت های گوناگون و افراد مختلف (از نظر فرهنگی، اقتصادی) به پاره ای از ابزار مجهز شده است، این ابزارهای فردی را می توان ساختارهای روانی فرد دانست که می توانند او را در مقابله با رویدادهای زندگی یاری رسانند، این ساختارهای روانی به طور متقابل تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند خانواده، اجتماع، گروه همسالان و غیره قرار دارد از سویی آنان را تحت تأثیر قرار می دهد. به همین دلیل محققان همواره به تأثیرات این مولفه های روانی بر جنبه های گوناگون زندگی افراد توجه بسیاری کرده اند که از این میان به تأثیر این مؤلفه ها بر عملکرد شغلی، تحصیلی و اجتماعی اشاره کرد (صاحب، 1394).

پیشینه پژوهش

2- 3- 1- پژوهش های انجام شده داخل کشور

بررسی زین آبادی و علی رضایی (1391) نشان داد سلامت سازمانی با تاثیر گذاری بر نگرش ها و رفتارهای فرانقشی معلمان می توانند بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر باشد.

بررسی رشیدی (1394) نشان داد سلامت سازمانی و مولفه های آن با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری دارند. 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:25
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تحلیل ارتباط محاوره ای

تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای است در مورد شخصیت و روش منظمی است برای روان درمانی به منظور رشد و تغییرات شخصی. این تعریفی است که به وسیله ای انجمن بین المللی تحلیل ارتباط محاوره ای ارائه شده است. در میان دید گاههای مختلف روان شناسی، تحلیل ارتباط محاوره ای از نظر عمق تئوری و کاربرد وسیع و متنوع آن بسیار برجسته است. تحلیل ارتباط محاوره ای به عنوان نظریه شخصیت تصویری از ساختار روانشناختی انسانها را به ما ارائه می دهد. بدین منظور از یک الگوی سه بخشی به عنوان الگوی حالات نفسانی خود استفاده می کند. همین دالگوی شخصیتی به ما کمک می کند تا دریابیم انسانها چگونه عمل و رفتار می کنند و این که چگونه شخصیت خود را در قالب رفتارهایشان آشکار می سازند.

تحلیل ارتباط محاوره ای همچنین نظریه ای برای ارتباطات فراهم می آورد که می تواند برای تجزیه و تحلیل سازمانها و مدیریت نیز به کار رود. تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای برای رشد کودک ارائه می دهد. در حوزة کاربرد عملی تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای برای رشد کودک ارائه می نماید و در نتیجه در درمان انواع اختلالات روانی از مشکلات روانه گرفته تا روان پریشی های بسیار عمیق به کار می رود. این نظریه روشهای درمانی برای درمان فردی، گروهی زوجی و خانوادگی ارائه می دهد. خارج از حوزة درمانی تحلیل ارتباط محاوره ای در مراکز آموزشی نیز کاربرد دارد و به آموزگاران و دانش آموزان کمک می کند تا در وضعیت ارتباطی روشنی قرار گیرند و از برخوردهای بی فایده و مخرب بپرهیزند.

این نظریه به خصوص برای مشاوره بسیار مناسب است. تحلیل ارتباط محاوره ای در مدیریت، آموزش ارتباطات و تجزیه و تحلیل سازمانها وسیلة بسیار نیرومندی است. به طور کلی تحلیل ارتباط محاوره ای در هر زمینه ای که نیاز به درک افراد روابط و ارتباطات باشد می تواند به کار رود.

تحلیل ساختی- محاوره ای نظریه ای منظم و هماهنگ دربارة شخصیت و پویایی های اجتماعی ارائه می دهد که از تجربة بالینی و شکلی از درمان عقلانی و عمل گرا استنتاج شده است. این نوع درمان به کار اکثریت عظیمی از بیماران روانی می آید. به سهولت به وسیلة آنان درک می شود و به طور طبیعی با وضع آنان تطبیق می کند. شیوة ساختی محاوره ای تلاشی بود در جهت از بین بردن معایبی که بر بسیاری از شیوه های قبلی درمان مترتب بود. زیرا این روش می تواند توانایی بیمار را در تحمل و کنترل اضطرابهایش به سرعت افزایش دهد و روند عملکرد مرضی او را محدود کند (شفیع آبادی 1390).

دکتر اریک برن  بانی نظریه تحلیل ارتباط محاوره ای معتقد است هرگونه واحد آمیزش اجتماعی یک رفتار متقابل نام دارد. هر وقت یک انسان با یک نفر یا بیشتر در تماس باشد. دیر یا زود یکی از آنها حرفی می زند یا علامتی را نشان می دهد که حضور دیگری را ثابت می کند. ما این را یک انگیزة رفتار حرفی می زند یا علامتی نشان می دهد. که حضور دیگری را ثابت می کند. ما این را یک انگیزة رفتار متقابل می نامیم. سپس آن شخص متقابلاً حرفی می زند یا علامتی ر ا نشان می دهد که به طریقی پاسخی به آن انگیزه است. و آن پاسخ رفتار متقابل نامیده می شود. تحلیل ارتباط محاوره ای روش بررسی این رفتار و اعمال است که در آن من با تو کاری می کنم و تو هم در مقابل من با من کاری می کنی و در این میان معلوم می شود که کدام جنبه از شخصیت چند جنبه ای انسان دخالت داشته است. تحلیل ارتباط محاوره ای همچنین روش طبقه بندی اطلاعات ناشی از تجزیه و تحلیل این اعمال انسانی است و نتیجه مطلوب وقتی حاصل می شود که این رفتار را به صورت کلماتی در آوریم که برای همه دارای معنی و مفهوم مشخصی باشد (تامس هریس به نقل از فصیح 1390).


پژوهش های خارجی

مطالعه طولی كنگ (2013) در یك دوره یكساله ،‌ با تأكید بر اهمیت مهارتهای ارتباطی بر روی دو گروه زوج (36 نفر آموزش گروهی و 35 نفر گروه كنترل ) پیشرفتهای معنی داری را در گروه آموزش دید ، در مقایسه با گروه كنترل نشان داده. وی دریافت كه الگوی ارتباط سازنده متقابل یكی از حفاظت كننده ترین عوامل در برابر استرس و زمینه ساز ایجاد رضایت ،‌ احساسات مثبت، تعدیل تعارض و پایداری زناشویی است.

 

سینكلیر و موك (2011) در پژوهشی ، نگرش استدلالی به گفتگوی تعارض در روابط زناشویی را بررسی كردند. بنابراین دیدگاه، همسران در بحث از مشكلات ارتباطی خود ، به جای سرزنش نكات برجسته ی تعارض را به شیوه ای استدلالی مورد تحلیل قرار می دهند. احساساتشان را نسبت به هم ابراز نموده و برای مشكلات خود پیشنهاد راه حل می كنند. به گونه ای كه در نهایت انتظارات طرفین از یكدیگر، برآیندی از موقعیت استدلالی خاص آنها باشد. كاربرد این روش ابزار ساده ای برای كشف تعارضات ، توصیف كمتر یكدیگر به عنوان مقصر و برقراری ارتباطی اثربخش می باشد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:25
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

واژه تحلیل رفتگی به معنای پیدایش نگرش، رفتار و احساس منفی در مقابل فشارهای شدید روانی مرتبط با کار است و این حالت در افرادی پدید می­آید که ساعات طولانی از روز را در ارتباط تنگاتنگ با سایر افراد به سر می‏برند. تحلیل رفتگی حالتی از خستگی ذهنی و هیجانی حاصل استرس شدید و فشار و محدودیت زمانی و کمبود منابع لازم برای انجام دادن وظایف و تکالیف محوله است. اکثر تحقیقات درباره تحلیل رفتگی در موقعیت‏های غیر از مدرسه انجام شده است، اما متغیر تحلیل رفتگی به موقعیت­های مدرسه نیز گسترش یافته است و از آن به عنوان تحلیل رفتگی آموزشی نام برده می­شود. تحلیل رفتگی آموزشی شامل خستگی هیجانی، بدبینی آموزشی و ناکارآمدی آموزشی است. بر اساس تحقیقات تحلیل رفتگی آموزشی در مدرسه با ویژگی­های مانند خستگی ناشی از الزامات مربوط به درس، نگرش بدبینانه و بدون حساسیت نسبت به مطالب درسی و نیز احساس پیشرفت شخصی ضعیف در امور درسی و آموزشی مشخص می‏شود (سالملا- آرو و لوتا، 2012).

 

تحلیل رفتگی آموزشی

تحلیل رفتگی

موضوع تحلیل رفتگی در حال حاضر یک مشکل شایع در مشاغل خدماتی است (فرویدنبرگر، 1974). از نظر فرویدنبرگر، تحلیل رفتگی یک عامل سه بعدی است که بعد مرکزی آن خستگی هیجانی است، وقتی افراد درباره تحلیل رفتگی خود سخن می گویند بیشتر به بعد خستگی هیجانی آن تاکید می­کنند. در شرایطی که بین ارائه دهنده خدمت و گیرنده آن فاصله ایجاد شود تهی شدن از ویژگی­های فردی یا بدبینی می­گویند که بعد دوم تحلیل رفتگی است. بعد فقدان موفقیت فردی یا کارآمدی فردی بعد سوم تحلیل رفتگی است که در شرایط تحلیل رفتگی کاهش می­یابد که به آن ناکارآمدی می­گویند (بکاویک و همکاران، 2012).

 تحلیل رفتگی اصطلاحی است که گاهی به جای آن از معادل­هایی چون تنیدگی، فرسودگی، بی رمقی، از توان افتادگی، خستگی مفرط، تهی شدگی و فرسایش روانی می­توان استفاده کرد. در محیط کار به عنوان یک سندرم ناشی از خستگی هیجانی، مسخ شخصیت(تهی شدن از ویژگی‏های فردی) یا بدبینی و ناکارآمدی شخصی و فقدان موفقیت فردی تعریف می­شود. پینز و آرونسون(1988)، تحلیل رفتگی را حالتی از تخلیه هیجانی، بدنی و ذهنی ناشی از کار طولانی مدت تعریف کرده‏اند (به نقل از سالملا- آرو و لوتا، 2012).

 در حالت تحلیل رفتگی، شغل معنا و مفهوم خود را از دست می­دهد و شخصی که دچار تحلیل رفتگی شده، دائم خسته به نظر می­رسد، پرخاشگر است، بدگمان، منفی‏باف، بدبین و عصبی، حساس، زودرنج و بی­حوصله است و با کوچکترین ناراحتی از کوره در می­رود و کلافه است و خود را در بن بست می­بیند. بیماری، زخم معده، کمردرد، و دردهای مکرر از دیگر نشانه­های تحلیل رفتگی است (فیشر، 2011).



. Pines & Aronson


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:24
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اولین اشاره ها به موضوع تحمل ابهام، در سال 1948 در نشریه ی انجمن روانشناسی آمریکا صورت گرفته است و در سال بعد یعنی 1949 در مقاله ای طولانی توسط برونزیک، یک مدل یا نظریه برای تحمل ابهام به عنوان یک متغیر «عاطفی شخصیتی محسوس» مطرح شد و این کار تحت تاثیر کار جانش در اسل 1937 قرار گرفته بود. این کار افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار داد (آیزنگ، 1954؛ نقل از ویسنشتاین و همکاران، 2014) وی در مقاله خود روابط عاطفی شخصیتی محسوس را توصیف و نتیجه گیری نمود که انکار احساسات دو گانه ی عاطفی و عدم تحمل ابهام به عنوان جنبه های مختلف آنچه را که ممکن است یک ویژگی نسبتا مرتبط با هم باشد تعریف نموده است. وی یک آزمون چهارده گزینه ای صحیح و غلط را با اعتبار و روایی بالا تهیه نمود و شاید جالبتر این باشد که ایشان در مورد یک آزمون عدم تحمل ابهام را با اعتبار و روایی بالا تهیه نمود و شاید جالبتر این باشد که ایشان در مورد یک آزمون عدم تحمل ابهام تصویری و غیر کلامی که هشت نقاشی از یک سگ؛ به آرامی و به تدریج به گربه تبدیل می شود را گزارش نمود. فرضیه پیش گویی شده و تایید شده در این مقیاس نشان داد که افراد دقیق به مفهوم اصلی سگ توجه دارند. حتی مدت بسیار طولانی پس از اینکه سگ به گربه تبدیل شده باشد (آیزنگ 1959؛ به نقل از ویسنشتاین و همکاران، 2014)

بسیاری از پژوهشگران در رشته ی روانشناسی تعریف خود را از تحمل ابهام براساس کار برونزیک قرار دادند و تحمل ابهام در این تعریف یک متغیر پیش بینی کننده قدرتمند می باشد، وی تعریف خود را از این مفهوم را به واسطه ی موضوع مورد مطالعه با مطالعه در مورد افراد گوناگون در شرایط مختلف بیان کرده است. برونزویک تحمل ابهام را به دیگر متغیرهای شخصیتی مرتبط دانسته و یک رابطه مثبت بین آن و ویژگی های شخصیتی با خانواده های مختلف را پیش گویی می نماید. در طول 50 سال گذشته کار اساسی بر روی این سازه صورت نگرفته است و بیشتر آزمون های تحمل ابهام براساس پرسشنامه های خود گزارشی روی این سازه صورت گرفته است و مشهورترین آنها در سال 1962 توسط بادنر که یک مقیاس 16 ماده ای است ساخته شده است و عناصر وی به هر یک از سه نوع شرایط ابهام یعنی بدعت، پیچیدگی و لاینحل بودن  اشاره دارد (نقل از استینکمپ و وسلز، 2014 ).

در ادامه می توان به نتایج حاصل از کار دقیق بادنر  (1962) چنین اشاره نمود که« ابهام را به یک فعالیت پوشیده و یک هدف نامشخص تعریف می نماید» در این صورت نه تنها تحمل ابهام فرد را به حمایت از مواردی همچون سانسور، رهنمون می سازد، بلکه سانسور(در اکثر شرایط) بخشی از تحمل ابهام می باشد. به عبارت دیگر تحمل ابهام یک ویژگی نامشخص که به رفتار و تجلیات خود شخص مربوط می باشند. منجر خواهد شد (بادنر،1962؛ نقل از سوره، 1390).


 Bronzik

 Jansh

 Isang


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:24
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعلل ورزی

تعاریف

از  دیدگاه سنکال، کاستنر و والراند (1995) واژه تعلل ورزی از این طریق که فردی در ذهن خود فرض لازم برای به پایان رساندن کاری را دارد؛ ولی در اتمام آن در زمان مورد انتظار و دلخواه خود دچار شکست می شود، شناخته می شود.

فراریو پسیل: تعلل؛ یعنی به تعویق انداختن امری که از غفلت عادی یا سهل انگاری یا تأخیر غیر موجه ایجاد شده باشد. (بدری گرگری و همکاران، 2015).

فرد تعلل ورز کسی است که می داند باید کاری را انجام دهد و توانایی انجام کار را هم دارد، اما انجام آن را به تاخیر می اندازد (استیل، 2013).

از نظر روان شناسی «تعلل ورزی (اهمال کاری)»؛ به معنای  به آینده محول کردن کاری است که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم.

الیس معتقد است رفتار تعلل ورزانه از یک نوع بیماری سرچشمه می گیرد و رفتاری نامطلوب است که به تدریج در وجود انسان به صورت عادت در می آید. از نظر آماری، این عادت نزد بیشتر مردم رایج است و بسیار نادرند کسانی که دچار این بیماری نباشند.

تعلل ورزی؛ بندرت به عنوان یک حس مثبت مورد اشاره قرار می گیرد، تعداد زیادی از نویسندگان آن را به عنوان یک تاخیر شغلی جهت احتراز از شتابزدگی ذکر کرده اند (استیل، 2013).

پدیده تعلل ورزی پدیده جدیدی نیست، 120 سال قبل ویلیام جیمز هزینه روان شناختی تعلل ورزی را مطرح کرد (استیل، 2013).

تعلل ورزی؛ یک پدیده رفتاری است که به صورت به تاخیر انداختن تکالیف توصیف شده و موجب ایجاد استرس، احساس گناهو کاهش شدید بازدهی فردی می شود. همچنین به دلیل عدم تعهد به تکالیف و مسئولیت ها منجر به عدم تایید اجتماعی می شود (کولینز، آنوگبوزی و جیائو به نقل از هاشمی، 2012).



. Onwuegbuzie

. Jiao


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:24
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

ماهیت و مفهوم تعهد زناشویی

یکی از عوامل مهم در ماندگاری و حفظ یک ازدواج، احساس تعهد در زوجین است. تعهد قدرتمندترین و سازگارترین پیشگوی رضایت رابطه، به ویژه برای طولانی ترین روابط است (نجارپوریان و همکاران، 1393). تعهد نقشی تمام و کمال در برانگیختن زوجین برای مقابله با فراز و نشیب های ازدواج به منظور باقی ماندن در ازدواج، بازی می کند.

اما به واقع معنای تعهد چیست؟ تعهد به چندین شیوه مختلف مطالعه و تعریف شده است. آماتو معتقد است که تعهد زناشویی به این معنی است که زوجین تا چه حد برای روابط زناشویی خود ارزش قائل هستند و چه قدر برای حفظ و تداوم ازدواجشان انگیزه دارند. بر طبق گفته لی و اگنیو (بارگین و همکاران، 2014)، تعهد اصطلاحی است که افراد به طور شهودی درک می کنند و هنوز چند وجهی و پیچیده می باشد. برای مثال روزبلت و کالیگس (1998) تعهد را بعنوان نیت ایستادگی کردن در یک رابطه تعریف کرده اند. در مدل آنها تعهد توسط سه عامل: رضایت از رابطه، سرمایه گذاری در رابطه و جایگزین هایی (یا عدم متعلقات) برای رابطه تحت تأثیر قرار می گیرد (استرچمن و گابل، 2013). در حالیکه روزبلت و کالیگس نوعی از تعهد را اثبات کردند که تحت تأثیر چندین عامل قرار می گیرد، پژوهشگران دیگر اظهار کرده اند که انواع مختلفی از تعهد وجود دارند. برای مثال تعهد اخلاقی بر روی احساساتی از التزام بنا شده است، تعهد ساختاری بر روی این احساسات که ترک کردن پرهزینه خواهد بود بنا شده است و تعهد شخصی بر روی احساساتی از کشش و رضایت بنا شده است. روی هم رفته تحقیقات در مورد تعهد ناهمخوان و فاقد ریسمان مشترکی بوده است که این تئوری ها و مدل های بیشمار را ترکیب (مرتبط یا متحد) کند (بارگین و همکاران، 2014).

2-2 نظریه ها و مدل های مرتبط با تعهد زناشویی

در تبیین مفهوم تعهد زناشویی دو دسته نظریه و مدل وجود دارد. نظریه ها و مدل هایی که به طور عام به تبیین تعهد زناشویی می پردازند و نظریه ها و مدل هایی که تعهد زناشویی را به طور خاص تبیین می کنند.

1-2-2- نظریه ها و مدل های خاص مرتبط با تعهد زناشویی

1-1-2-2- نظریه سه وجهی عشق استرنبرگ

استرنبرگ (1987) در نظریه ی مثلثی عشق خود، عشق را به سه بخش تقسیم می کند:         

 الف) اشتیاق       ب) صمیمیت        ج) تعهد

صمیمیت شامل خود ابرازی (بی پرده گویی از خود) و احساسات مرتبط و هیجانات مربوط به همدیگر است، اما شور و شهوت شامل علاقه عاشقانه به یکدیگر است. انرژی منتهی به عشق رومانتیک، جاذبه بدنی و احساسات جنسی می تواند بعنوان شور و شهوت توصیف شود. میل جنسی ممکن است برای بعضی از زوجین سریعاً بوجود آید، اما می تواند در یک رابطه طولانی مدت کاهش یابد. صمیمیت در طول رابطه گسترش می یابد و اغلب شامل وفاداری به رابطه است. بعد تصمیم- تعهد اشاره به تصمیم برای بودن با یک شریک و پرهیز رابطه با هر فرد دیگر و حفظ رابطه قوی در مقابل سایر روابط است


- Le & Agnew

- Burgoyne & Et Al

- Rusbult & Colleagues

- Alternative

- Strachman & Gable

- Triangular Theory Of Love

- Passion

- Intimacy

- Commitment


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:24
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات11
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی  در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




 

 

  • توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات : ۱۱ صفحه ( ۹ صفحه متن و ۲ صفحه منابع )

حجم : ۷۴ کیلوبایت

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل تا سال ۲۰۱۴ موجود می باشند و جدید هستند .

 

 

  • تصویر کلّی :

 

الف ) منبع نویسی درون متنی به شیوه APA

ب ) توضیحات نظری کامل درباره متغیر

ج ) پیشینه داخلی و خارجی درباره متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه

د ) رفرنس نویسی دقیق و مناسب در پایان و درون متن (پاورقی ندارد)

 

 

  • بخشی از متن :

 

 

الف ) بخشی از مبانی نظری

چلبی (۱۳۹۳) تعهد شغلى را «تمایل عاطفی مثبت وگرایش رفتاری نسبت به رعایت حقوق دیگران در قالب قواعد اخلاقی پذیرفته شده در حیطه آن شغل» می داند. او در توضیح تعریف خویش از عملکرد شغلی، چهار نوع «دیگری»  یا (دیگران) را از یکدیگر متمایز مى سازد: اجتماع ملی، اجتماع حرفه ای، سازمان و همکاران. به زعم او زمانی مى توان از تعهد شغلی سخن به میان آورد که فرد در مقابل هر چهارنوع دیگری احساس تعهد ومسئولیت کند وخواسته ها وانتظارات قانونی هر یک از آن ها را، به سهم خود، محقق سازد. به همین سبب چلبی تاکید مى کند یک کارمند هم باید تعهد عمومی داشته باشد (تعهد در برابر مردم جامعه و رعایت حقوق آنها)، هم تعهد حرفه اى و شغلی(تعهد واحساس مسئولیت در برابر نوع شغل و حرفه خویش)، هم تعهد سازمانی کار (تعهد در برابر سازمانی که متعلق به آن است و وفاداری به ارزش هاى آن) وسرانجام تعهد رابطه اى شغل (یعنی تعهد واحساس مسئولیت در برابر همکاران، دوستان و…) (چلبی، ۱۳۹۳). لاتهام و دیگران (۲۰۱۴) نیز در تلاش برای ارائه تعریفی جامع پیرامون تعهد شغلی، بر شاخص هایی نظیر سرعت ودقت در انجام کار، وظیفه شناسی، پشتکار، رعایت نظم و انضباط، وقت شناسی، تلاش برای ارائه ایده هاى خلاقانه در انجام کار، دلبستگی عمیق به شغل واحساس «تعهد شغلی بالا» مسئولیت در برابر سازمان، تاکید ورزیده اند. از این مختصر مى توان نتیجه گرفت که تعهد شغلی نوعی احساس مسئولیت در برابر دیگران (اعم از مردم جامعه، همکاران، سازمان ونوع حرفه) است که با مولفه هایی نظیر: ۱- پشتکار، سرعت و دقت انجام کار؛ ۲- رعایت قانون، نظم و قواعد سازمان؛ ۳- روحیه، انگیزش واشتیاق شغلی و همانندسازی عاطفی با سازمان؛ ۴- استفاده بهینه از اموال سازمان و جلوگیری از تخریب آن؛ ۵- تلاش برای تحقق اهداف سازمان و برآوردن ارزش ها وانتظارات آن، مشخص مى شود (مصطفی نژاد، ۱۳۹۱).

 


ب ) بخشی از پیشینه تحقیق :

پژوهش مومن پوش (۱۳۸۸) با هدف بررسی رابطه بین برون گرایی و درون گرایی با تعهد سازمانی در بین کارکنان ذوب آهن انجام شد و به این نتیجه رسید که تعهد سازمانی در افراد برون گرا و درون گرا تفاوت معناداری نداشت و عوامل بیرونی بیش از عوامل  شخصیتی بر تعهد سازمانی تاثیر می گذاشت.

خدابخشی (۲۰۱۲) در پژوهش خود به این نتیجه رسید که برون گرایی با تعهد سازمانی رابطه معنادر و مثبتی دارد (به نقل از باقری، ۱۳۹۳).

گاردنر و استوگ (۲۰۰۳) در مطالعه ای در دانشگاه سویین برن کشور آمر یکا به این نکته اشاره کردند که هوش هیجانی پیش بینی کننده ای سودمند برای رضایت شغلی و تعهد سازمانی است و همچنین هوش هیجانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی رابطه دارد.

نتایج پژوهش کارسون و کارسون (۱۹۹۸) نشان داد که هوش هیجانی و برخی مؤلفه های هوش هیجانی با تعهد سازمانی همبستگی دارند و همچنین هوش هیجانی ، تعهد سازمانی را پیش  بینی می کند (به نقل از سانوسی اوتمن و انوگراه، ۲۰۰۹).

 

—————————————————-

فهرست مطالب :

چارچوب نظری پژوهش

ویژگی های افرد با تعهد شغلی بالا

مفاهیم تعهد

الف) تعهد حرفه ای

ب) تعهد سازمانی

پیشینه پژوهش

پژوهش های داخلی

پژوهش های خارجی

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


  • چرا این قیمت ؟

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد ۱۱ صفحه

د ) ارزشمندی این فایل

ه ) ارسال آپدیت های بعدی این فایل به رایگان به ایمیل شما

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد . فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 صفحه بعد
فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آنلاین فایل است. || طراح قالب bestblog.ir