دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود ارزشی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:10
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود ارزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود ارزشی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود ارزشی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

خود ارزشی بالا

ﻣﻘﺪﻣﻪ

ﺑﺪﻳﻬﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در روان ﺷﻨﺎﺳﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺮدم ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺣﻔﻆ و ارﺗﻘـﺎء ﻋـﺰّت ﻧﻔـﺲ ﺧـﻮد ﻫﺴﺘﻨﺪ (آﻟﭙﻮرت، 1995). اﻓﺮاد ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺑﺮﮔﺰﻳﻨﻨﺪة ﺣﻮزه ﻫﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻮد ارزﺷﻲ ﺧﻮد را ﺑـﺮ آن ﭘﺎﻳﻪ ﻗـﺮار ﻣـﻲ دﻫﻨـﺪ، ﺗﻮاﻧـﺎﻳﻲ ﻫـﺎ و ﺻـﻔﺎت اﻓـﺮاد ﭘﺎﻳـﺔ ﻋـﺰّت ﻧﻔـﺲ ﻋﻤـﻮﻣﻲ آن ﻫـﺎ اﺳﺖ. ﺑﺮای ﺑﺮﺧﻲ ﻋﺰّت ﻧﻔﺲ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﻪ ﺟﺬاب ﺑـﻮدن، ﻋـﺸﻖ، ﻳـﺎ ﺻـﻼﺣﻴﺖ و ﺑﺮای ﺑﺮﺧﻲ دﻳﮕﺮ ﻫﻢ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﻛﺪاﻣﻨﻲ، ﻗﻮی ﺑﻮدن ﻳﺎ ﺻﻼﺣﻴﺖ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻪ ﻋﺒـﺎرت دﻳﮕﺮ اﻓﺮاد در ﺧﻮد ارزﺷﻲ ﻣﺸﺮوط ﺑﺮای داﺷﺘﻦ ﻋﺰّت ﻧﻔﺲ ﺑﺎﻻ و راﺿﻲ ﻛﻨﻨﺪه ﻣﺘﻔﺎوت ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺧﻮد ارزﺷﻲ ﻣﺸﺮوط ﺑﻴـﺎنﻛﻨﻨـﺪة ﺣـﻮزه ای اﺳـﺖ ﻛـﻪ ﻋـﺰّت ﻧﻔـﺲ، ﺑـﻪ ﺧـﺎﻃﺮ ﮔﺬﺷـﺘﻪ و ﻧﺎﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﻫﺎ و ﻧﻮاﻗﺺ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻣﻲ ﺷﻮد. در ﻧﺘﻴﺠﻪ، ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ اﻓﺮاد، ﺑﻪ اﺣﺘﻤـﺎل زﻳـﺎد ﺗﻤـﺎﻳﻼت و واﻛﻨﺶﻫﺎی ﻣﻨﻔﻲ در ﺣﻮزه ﻫﺎﻳﻲ از وﻗﺎﻳﻊ آﻳﻨﺪه ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪ (ﻛﺮاﻛﺮ و وﻟﻒ، 2013).

وﻗﺘﻲ ﺗﻬﺪﻳﺪات ﺣﻮزه ﻫﺎی واﺑﺴﺘﻪ، ﺗﻮﺳﻂ ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎی دﻓﺎﻋﻲ ﻧﻤﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮ ﻃﺮف ﺷـﻮد، وﻗـﺎﻳﻊ  ﻣﻨﻔﻲ اﻳﻦ ﺣﻮزه ﻫﺎ، در ﺣﻴﻄﺔ ﻋﺰّت ﻧﻔﺲ ﺑﺮوز ﭘﻴﺪا ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ، ﺗﻔﺎوت ﻫﺎی ﻓـﺮدی و ﺛﺒـﺎت ﻋﺰّت ﻧﻔﺲ، در ﻃﻲ زﻣﺎن ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻧﺎﺷـﻲ از ﺗﻌﺎﻣـﻞ ﺧـﻮد ارزﺷـﻲ ﻣـﺸﺮوط، ﺑﺎوﻗـﺎﻳﻊ ﺑﺎﺷـﺪ (ﻛﺮاﻛﺮ و ﻫﻤﻜﺎران، 2013). ﺑﻪ دﻟﻴﻞ اﻳﻨﻜـﻪ ﺑـﻲﺛﺒـﺎﺗﻲ ﻋـﺰّت ﻧﻔـﺲ ﺑـﺎ آﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮی ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻓﺴﺮدﮔﻲ راﺑﻄﻪ دارد، ﺧﻮد ارزﺷﻲ ﻣﺸﺮوط در ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺑﺎ وﻗـﺎﻳﻊ ﻣﺮﺑﻮﻃـﻪ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ اﻓﺰاﻳﺶ ﻋﻼﻣﺖ ﻫﺎی اﻓﺴﺮدﮔﻲ را ﭘﻴﺸﮕﻮﻳﻲ ﻛﻨﺪ (وﻟﻒ و ﻛﺮاﻛﺮ، 2013). اﻓﺮاد ﺑﺮای دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺑﻪ ﻣﺆﻓﻘﻴـﺖ و اﺟﺘﻨـﺎب از ﻧﻘـﺺ در ﺣﻴﻄـﻪ ﻫـﺎﻳﻲ ﺗـﻼش ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻮد ارزﺷﻲ آنﻫﺎ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ آنﻫﺎ اﺳﺖ (ﻛﺎرور و ﻫﻤﻜﺎران، 1998).

ﺗﻼش ﺑﺮای آزﻣﻮن ﻣﻔﻬﻮم ﺟﻴﻤﺰ (1890) درﺑﺎرة ﺗﻔﺎوت ﻫﺎی ﻓﺮدی در ﺣﻮزه ﻫﺎﻳﻲ ﻛـﻪ ﻋـﺰّت ﻧﻔﺲ اﻓﺮاد ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ آن ﻫﺎ اﺳﺖ، ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﻜﻼت اﻧـﺪازه ﮔﻴـﺮی و ﺳـﻨﺠﺶ ﻣﺨﺘـﻞ ﻣـﻲﺷـﻮد. در ﻣﻮاردی، واﺑﺴﺘﮕﻲ ﺑﻴﻦ اﻳﻦ ﺣﻴﻄﻪ ﻫﺎ و ﻋـﺰّت ﻧﻔـﺲ ﺷﺎﻧـﺴﻲ اﺳـﺖ (اﺳﺒﺮن، 2012). ﺑﺮای ﻣﺜﺎل اﺳﺒﺮن (2012) در ﻳﻚ ﻣﻄﺎﻟﻌﺔ ﻃﻮﻟﻲ، اﻳﻦ ﻓﺮض را ﻛﻪ داﻧﺶآﻣﻮزان ﺳـﻴﺎهﭘﻮﺳـﺖ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﺪی در ازای اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ دارﻧﺪ، را ﺑـﺎ ﺑﺮرﺳـﻲ ارﺗﺒـﺎط ﺑـﻴﻦ ﻧﻤـﺮات و ﻋـﺰّت ﻧﻔـﺲ ﻋﻤﻮﻣﻲ آزﻣﻮن ﻛﺮد. اﮔﺮ ﭼﻪ اﻳﻦ روش ﻣﺸﻜﻞ اﺳﺖ، ﺑﺮﺧﻲ داﻧـﺶ آﻣـﻮزان ﺣﺘـﻲ داﻧـﺶ آﻣـﻮزان دارای ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﺎﻻ، ﻋﺰّت ﻧﻔﺲ ﺧﻮد را ﻋﻼوه ﺑﺮﺣﻴﻄﺔ ﻣﺪرﺳﻪ، ﺑـﻪ ﺳـﻤﺖ رواﺑـﻂ ﺿـﻌﻴﻒ ﺑـﻴﻦ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ و ﻋﺰّت ﻧﻔﺲ ﻳﺎ ﻛﺎﻫﺶ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻋﻤﻠﻜﺮدﺷﺎن در ﻳﻚ ﺣﻮزه ﻗـﺮار ﻣﻲ دﻫﻨﺪ.



. Contingent Self-Worth

. Carver

. Osborn


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودخواهی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:10
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودخواهی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودخواهی در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودخواهی در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

خودخواهی

2-2-1- تعریف

خودخواهی یعنی این که فرد همه خوبی­ها را برای خودش می­خواهد و با بدی­ها نیز تا زمانی که به ضررش نباشد کنار می­آید. اما زمانی که جایگاه وی به هر دلیلی به خطر بیفتد، دنیای ذهنی وی همان ویژگی­ها و خصلت­ها را طور دیگری تعبیر می­کند. وقتی انسان خود واقعی خویش را می‌یابد و به کرامت و شرافت نفس خود واقف می‌شود، همین احساس کرامت و بزرگواری سرچشمه همه کمالات اخلاقی و تمایلات عالی می‌شود. این نوع دوست داشتن خود که ناشی از معرفت نفس است، نه تنها مذموم نیست، بلکه سرچشمه رستگاری و نجات و سعادت انسان است. از این نوع دوست داشتن در اینجا تعبیر به ”خوددوستی“ می‌کنیم تا با قرینه منفی آن ”خودخواهی“ نامیده می‌شود، اشتباه نشود. آری، نوع دیگری از دوست داشتن خود هست که نه تنها مذموم است، بلکه سرچشمه همه رذایل اخلاقی و امراض روحی انسان است و آن دوست داشتن همان ”ناخود“ است که غالباً از آن به ”خودخواهی“ تعبیر می‌شود. این نوع حبّ و علاقه به خود متأسفانه شایع‌ترین آفت در میان همه مردم است، مگر آنان که در سایه تربیت واقعی از قید آن رسته باشند (زال پور، شهیدی، زرانی، مظاهری و حیدری، 1394).

 

 

2-2-2- تیپ های شخصیتی و خودخواهی

انسان­ها تیپ­های شخصیتی متفاوتی دارند. شخصیت خودشیفته، شخصیتی است که خود را بالاتر از دیگران و ستودنی می داند و خود را محور محیط پیرامون و دنیا می پندارد. شخصیت خودشیفته نماد بارز انسان خودخواه است، چنین افرادی از دوران کودکی چنان بار آمده اند که گویی همه چیز باید حول محور آن ها بچرخد و اگر غیر از این باشد، اتفاق ناخوشایندی افتاده است. چنین افرادی ممکن است از سوی نزدیکان و خانواده با همین خصوصیات پذیرفته شوند اما در تعاملات اجتماعی قطعا با مشکلات زیادی روبه رو می شوند که چون قدرت پذیرش آن را ندارند و از آن تحت عنوان بی عدالتی یاد می کنند. در واقع فرد خودشیفته همه خوبی ها را برای خودش می خواهد و با بدی ها نیز تا زمانی که به ضررش نباشد کنار می آید. اما زمانی که جایگاه وی به هر دلیلی به خطر بیفتد، دنیای ذهنی وی همان ویژگی ها و خصلت ها را طور دیگری تعبیر می کند. از سوی دیگر دوست داشتن خود بخشی از توان و ظرفیت روانی همه انسان هاست که بدون آن نمی توانند ادامه حیات دهند (سانگ، ما، ما، یانگ و جی، 2016).



  •  - Song, Ma, Ma, Yang & Ji

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خوشبینی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:10
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خوشبینی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خوشبینی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خوشبینی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

خوشبینی چیست؟


      عموم مردم خوشبینی را به صورت در نظر گرفتن نیمه پر لیوان یا دیدن لایه‌ای براق در هر پدیده یا عادت به انتظار پایانی خوش داشتن برای هر دردسر واقعی در نظر می‌گیرند. زاویه­ی « تفکر مثبت » از مثبت‌اندیشی و خوشبینی بیانگر آن است که خوشبینی مستلزم تکرار عبارت‌­های تقویت­کننده با خود است مانند این که «من هر روز به انحاء مختلف دارم پیشرفت می‌کنم » یا تجسم آن که همه‌ی کارها با موفقیت انجام می‌پذیرد. در تمامی این موارد تجلیاتی از خوشبینی و مثبت‌اندیشی وجود دارد. اما با این حال خوشبینی عمیق‌تر از اینهاست (نصیر، 2014).

      توانایی ارزیابی زندگی بهتر با دیگران و بیرون آمدن موفقیت آمیز از اکثر موقعیت‌ها و کشف جنبه‌‌ی مثبت هر واقعه را توانایی خوش‌بینی می‌نامد (مالک پور و بنی هاشمیان، 2013). به بیان دیگر توانایی بهتر نگریستن به دنیا و وقایعی که در آن اتفاق می‌افتد و این توانایی که انسان بتواند همواره با واقعیات زندگی کند.

 

 

ماهیت خوشبینی:

      اصولاً خوشبینی چیست؟ آیا در مقابل بدبینی قرار می­گیرد؟ دو رویکرد برای درک معنای خوشبینی به کار گرفته شده که هر دو بر اساس خوشبینی تنظیم گردیده­اند. در یک سو، خوشبینی به عنوان جنبه­ای از ویژگی شخصیتی، از طریق انتظارات فرد خوشبین از سایرین و محیط و رویدادها مفهوم­سازی گردیده است و از سوی دیگر رسم و روشی است که به عنوان یک شیوه تبیینی به کار می­رود (بهراد و همکاران، 2012). بنابراین محققین بین روش تبیین خوشبینانه و مشرب خوشبینانه تفکیک قائل شده ­اند


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:10
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی یا حضور ذهن در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مبانی نظری پژوهش

2- 2- 1- ذهن آگاهی و مفاهیم اساسی

ذهن آگاه بودن معادل لغت انگلیسی (to be mindful) است (mind) یعنی فکر و ضمیر و (mindful) حالت پر شدن از فکر و اندیشه را تداعی می‌کند و مخالف کلمه بی‌توجهی یا وضعیت هدایت خودکار (mindlessness) است. ذهن آگاهی به‌عنوان حالت توجه برانگیخته و آگاهی ازآنچه در لحظه كنونی اتفاق می‌افتد تعریف‌شده است (والش و همکاران، 2009)؛ و به رشد سه کیفیت خودداری از قضاوت، آگاهی قصدمندانه و تمرکز بر لحظه کنونی در توجه فرد تأکید می‌کند. توجه متمرکز بر لحظه حال، پردازش تمام جنبه‌های تجربه بلا واسطه شامل فعالیت‌های شناختی، فیزیولوژیکی یا رفتاری را موجب می‌شود. به‌واسطه تمرین و فن‌های مبتنی بر ذهن آگاهی فرد نسبت به فعالیت‌های روزانه خودآگاهی پیدا می‌کند، به کارکرد خودکار ذهن در دنیای گذشته و آینده آگاهی می‌یابد و از طریق آگاهی لحظه‌به‌لحظه از افکار و احساسات و حالت‌های جسمانی بر آن‌ها کنترل پیدا می‌کند و از ذهن روزمره و خودکار متمرکز برگذشته و آینده رها می‌شود (سگال و همکاران، 2002).

ذهن انسان از روی عادت وقایع گذشته را بررسی می‌كند و در تلاش است تا آینده را پیش‌بینی كند و به همین خاطر به‌راحتی پریشان می‌شود. ذهن آگاهی شیوه‌ای است برای پردازش توجه که از مراقبه شرقی نشأت گرفته و به‌عنوان توجه کامل به تجربیات زمان حال به شکل لحظه ‌به ‌لحظه، توصیف شده است (سگال و همکاران، 2002). همچنین به‌عنوان پرداختن توجه به یک شیوه خاص در زمان حال، بدون قضاوت تعریف شده است (کابات زین، 1994). در روان‌شناسی بالینی حضور ذهن عبارت است از توجه به لحظه حال، به شیوه غیر قضاوتی و متمرکز بر هدف (کابات زین، 1990).

ذهن آگاهی فنی برای فهمیدن گذشته یا تصحیح راه‌های غلط تفکر درگذشته نیست و مستقیم به درمان مشکلات نمی‌پردازد، بلکه با هشیاری به بررسی محرک‌های زیربنایی شناخت‌ها و هیجان‌ها توجه می‌کند و مضمون‌های نهفته زندگی را در معرض آگاهی قرار می‌دهد؛ به‌این‌ترتیب بدون قضاوت یا سرزنش نشان می‌دهد که اولاً هیجانات مرکب از افکار، حس‌های بدنی، احساسات خام و تکانه هستند؛ دوما آن‌ها اغلب نشانه‌های عمیق و وسیعی از ناکارآمدی نحوه‌ی برقراری ارتباط ما با خودمان، دیگران و دنیا هستند؛ آن‌ها اطلاعات درونی و بیرونی را اعلام می‌کنند و علائمی هستند که فقط باید در این لحظه بدون قضاوت و یا سرزنش مشاهده شوند و موردتوجه قرار گیرند. به‌این‌ترتیب ذهن آگاهی روشی برای تربیت ذهن است و شبیه میکروسکپی عمل می‌کند که عمیق‌ترین الگوهای ذهن را نشان می‌دهد؛ وقتی‌که ذهن در عمل مورد مشاهده قرار می‌گیرد افکار و هیجانات خودبه‌خود ناپدید می‌شوند (ویلیامز و پنمن، 2012).



 Walsh

 Segal

 Kabat-Zinn

 Williams

 Penman

ذهن آگاهی به‌عنوان سبکی برای زندگی، با استفاده از تمرین‌های مراقبه‌ای که در زندگی روزمره ادغام می‌شود به افراد کمک می‌کند تا با وضعیت‌های دوگانه ذهن آشنا شوند و آگاهانه از آن‌ها به‌صورت یک ذهن انسجام‌یافته استفاده کنند. با این روش افراد متوجه شوند که آن‌ها تنها فکر نمی‌کنند، بلکه می‌توانند فکر کردن خود را مشاهده کنند. از طریق مراقبه‌های رسمی (نظیر مراقبه تنفس و بدن، مراقبه یوگای هوشیارانه و مراقبه وارسی بدن)، همین‌طور مراقبه‌های غیررسمی (نظیر خوردن، قدم زدن، دوش گرفتن و... آگاهانه) و تمرینات عادت شکن افراد یاد می‌گیرد که همه زندگی را در «اینجا» و «اکنون» حاضر باشند (ویلیامز و پنمن، 2012).

ناتوانی در عدم حضور در لحظۀ اکنون باعث می‌شود بین فرد و واقعیت فاصله افتد و امکان درک صحیح موقعیت و ارائۀ پاسخ‌های معقول و هشیارانه از او سلب گردد (طیموری فرد و فولادچنگ، 1391). پژوهش‌های علمی متعدد نشان داده است که علت بسیاری از مشکلات روانی افراد، عدم حضور آن‌ها در همین‌جا و همین لحظه‌به‌لحظه زندگی‌شان است، درحالی‌که افراد ذهن آگاه واقعیات درونی و بیرونی را آزادانه و بدون تحریف ادراک می‌کنند و توانائی زیادی در مواجهه با دامنۀ گسترده‌ای از تفکرات، هیجانات و تجربه‌ها (اعم از خوشایند و ناخوشایند) دارند (آزاد مرزآبادی، 1392). حضور ذهن با مؤلفه‌هایی نظیر پذیرش (واقعیت)، حضور (در زمان حال)، اجتناب (از نشخوار فکری) شامل اهدافی همچون ارتقای بهزیستی و آگاهی از خود و محیط همراه با تعدیل ذهن است. برخلاف بسیاری از مکاتب روان‌درمانی و البته همخوان با اهداف و مفروضه‌های روانشناسی مثبت، هدف از کاربرد حضور ذهن، ایجاد تغییرات ایدئولوژیکی نیست بلکه کمک به آگاه شدن از فرایندهایی است که زمینه‌ساز قرار گرفتن فرد در ذهنیت آسیب‌زا و یا درجا ماندگی در آن حالت‌های ذهنی است (محمدخانی و همکاران، 1391). با توجه به اینکه ذهن آگاهی به‌عنوان یک سبک زندگی، همخوان با فطرت طبیعی انسان، قابلیت این را دارد که بر سیستم هیجانی افراد یعنی افکار، حس‌های بدنی، احساسات خام و تکانه‌های عمل آن‌ها تأثیرگذار باشد، نگاه آن‌ها را به زندگی دگرگون کرده و کیفیت ارتباط آن‌ها را با خود، دیگران و دنیا با پذیرشی شفقت‌آمیز و واقع‌بینانه ارتقا بخشد (ویلیامز و پنمن، 2012).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:09
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

رقابت جویی

رقابت طلبی نیز جزء خصوصیات افراد کمال­گرا است، با توجه به خصوصیاتی که از افراد کمال­گرا ذکر گردید تمایل به رقابت و برتری جویی نیز از خصوصیات بارز این افراد است.از طرفی نامیدن فرد به نام تیزهوش به شخص توقع بالایی را از خود القا می نماید. و از طرف دیگر والدین و معلمان از کودکانی که توسط متخصصان سنجش، تیزهوش معرفی می شوند،  انتظار دارند که در همه زمینه های عالی عمل کنند. زندگی تحت تاثیر انتظارات غیر واقعی و بالا ممکن است کودک را از پذیرش خود به عنوان یک فرد غیر کامل ناتوان کند. به ویژه در صورتی که محبت و پذیرش  کودک به موفقیت او وابسته باشد. بنابراین ممکن است این انتظارات زمینه ای برای رشد کمال گرایی در کودکان تیزهوش باشد برخی دیگر از شواهد نشان می دهد که تیزهوشان در معرض آسیب های ناشی از کمال گرایی هستند. به نظر لوسیکرو جفری[1](2000) کودکان تیزهوش دارای کمال گرایی تجویز شده از سوی اجتماع هستند و از کامل بودن به عنوان ابزاری برای حفظ خود – ارزشمندی استفاده می کنند. کمالگرایی در دختران تیزهوش منجر به تلاش بی پایان برای رسیدن به اهداف غیر منطقی می‏گردد(جمشیدی، آقا دلاور پور، حقیقت، لطیفیان، 1388).

 

2-3-1-عوامل رقابت جویی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی

رفتارهای انسان و تعامل های او با دیگران ممکن است در سه حالت، همکاری، رقابت و فرد گرایی صورت گیرند. در موقعیت های همکاری، دستیابی افراد به اهداف شان با یکدیگر همبستگی مثبت دارد. در این گونه شرایط، به سود فرد است که موجب تسهیل پیشرفت سایر اعضای گروه شود. در موقعیت های فعالیت فردگرایی دستیابی فرد به هدف ش مستقل از دیگران است.

اما، در موقعیت های رقابت جویی، دستیابی افراد به اهداف شان با یکدیگر همبستگی منفی دارد، یعنی زمانی که یک فرد به هدفش می رسد، سایر افرادی که با او در رقابت هستند از رسیدن به اهداف شان باز می مانند. در این گونه شرایط، فرد سعی می کند عمکلردش بالاتر از دیگر رقیبان باشد. بسیاری از مطالعات تجربی نشان می دهد که تجارب هکاری بیش از تجارب رقابت جویی یا فرد گرایی باعث ارتقاء و پیشرفت روابط سودمند و حمایت کننده و همچنین تحول شناختی و اجتماعی می شود(جانسن، 1981؛ به نقل از صادقی، 1390).

مید( به نقل از دویچ، 1949؛ به نقل از صادقی، 1390) در تعریف خود از رقابت، آن را به معنای عمل جستجو یا تلاش برای کسب چیزی که فرد دیگری نیز همزمان در پی به دست آوردن آن است تعریف می کند؛ و دویچ(1949؛ به نل از صادقی، 1390)، می گوید: رقابت بین دو نفر یا اشخاصی بیش از دو نفر یا گروهی دارای هدف که به طور مستقیم با هم متضاد هستند، اتفاق می افتد.

2-3-2-انواع رقابت طلبی در افراد

2-3-2-1-رقابت طلبی مستقیم

رقابت طلبی مستقیم متضمن مبارزه با افراد علیه همدیگر است، که هر کس سعی می کند موفقیت های خود را به حداکثر و موفقیت های رقیب را به حداقل برساند(صادقی، 1390).


1 . Locicero & Jeffery


رقابت طلبی و خودکارآمدی

منظور از خودکارآمدی میزان اطمینانی است که هر فرد به توانایی خود در زمینه اجرای مجموعه ای از کارها یا انجام یک تکلیف خاص ابراز می نماید. بندورا(نیو و همکاران، 2011 و موریس، 2002)، خودکارآمدی به ادراک توانایی­ها برای انجام دادن عملی که مطابق میل است، اشاره می­کند. خودکارآمدی به این معنی است که فرد فکر کند که قادر است پدیده­ها و رویدادها را برای رسیدن به وضعیت مطلوب(نیو و همکاران، 2011) با رفتار و کردار مناسب خود سازمان دهد(جین و داوسون، 2009). به اعتقاد ژائو(2006) خودکارآمدی تعیین کننده مهمی در پیش بینی تدریس کارآمد معلمان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان است و بر توانایی دانش آموزان برای غلبه بر مشکلات(گا و دی، 2007) تاثیر می‏گذارد. علاوه بر اینها، نقش خودکارآمدی به عنوان یک متغیر واسطه ای در پژوهش‏های بسیاری(مانند شوارتز و همکاران، 2011) بررسی شده است. 



 . Nie

 . Muris

. Zhao

. Gu & Day

. Schwartz


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:09
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



 

·         توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات :   صفحه ( 16 صفحه متن و  2 صفحه منابع)

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2016) منابع داخلی (شامل ۹۳)

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 


·         تصویر کلّی :

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات نظری کامل درباره متغیر
  • پیشینه تحقیقاتی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب در پایان و درون متن
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


·         بخشی از متن :

 


سالمندی و مشکلات آن

 

در طول قرن اخیر افزایش جمعیت افراد سالمند به علت کاهش موالید، بهبود وضعیت بهداشت و افزایش امید به زندگی، ضرورت توجه به این قشر را روز افزون نموده است (گیلاسی، سوری، یزدانی و طاهری تنجانی، 2015). امید به زندگی برای جهانیان از مرز 66 سالگی عبور کرده و هر ساله 7/1 درصد به جمعیت جهان افزوده می شود، ولی این افزایش برای 65 سال و بالاتر 5/2 درصد است که این فاصله، ترکیب سنی جمعیت را به سوی سالمندان سوق می دهد. افزایش امید به زندگی و کاهش میزان باروری در دنیا باعث شده که سالمندان سریع­ترین نرخ رشد را در بین گروه های سنی مختلف داشته باشند (به­پژوه و سلیمانی، 2016). امروزه سالمندی از پدیده های مهم در عرصه های بهداشتی و سلامتی جهان به شمار می رود (افتخار اردبیلی و میر سعیدی، 2015).

 

سالمندان در ایران معاصر به دلیل تغییرات جمعیت شناختی بخش بزرگی از جامعه ایران به شمار می آیند (قدرتی، محمدیان، محمدپور و افراسیابی، 1391). افزایش جمعیت سالمند در عصر حاضر چالشهای فراوانی را برای جوامع سراسر دنیا ایجاد نموده است. بر اساس تخمین ها طی سال­های 1990 تا 2020 سن جمعیت بین 65 تا 74 سال 74 درصد افزایش خواهد یافت، این در حالی است که افزایش جمعیت زیر 65 سال 24 درصد خواهد بود (سیه و وانگ، 2003؛ به نقل از مومنی، 1390). ایران نیز طبق سرشماری سال 1385 با داشتن 27/7 درصد جمعیت بالای 60 سال کشوری رو به سالمندی تبدیل شده است و تا 15 سال آینده این رقم به 7/10 درصد افزایش خواهد یافت (مومنی، 1390). جمعیت سالمندان ایران در سال 2050 به بیش از 26 میلیون نفر و نسبت به کل جمعیت به حدود 23 درصد خواهد رسید. از آنجا که پدیده سالمندی در همه جنبه های زندگی جوامع بشری از جمله طیف گسترده ای از ساختارهای سنی، ارزش­ها و معیارها، و ایجاد سازمان­های اجتماعی تحولات قابل ملاحظه­ای به وجود می آورد، مقابله با چالش‏های فراراه این پدیده و اتخاذ سیاست­های مناسب برای ارتقای وضعیت جسمی و اجتماعی روانی سالمندان اهمیت بسیار دارد(رضوانی، منصوریان، احمدآبادی، احمدآبادی و پروائی هره دشت، 1392). در سیر تاریخ جوامع، انتقال جمعیت شناختی نتایج اجتناب ناپذیری داشت (قدرتی، محمدیان، محمدپور و افراسیابی، 1391) که سالمندی از جمله آنهاست. کاهش مرگ میر و افزایش امید به زندگی موجب افزایش سالمندان شد که نشانگر فرهنگ یک ملت اند (شامن و همکاران، 1993؛ به نقل از قدرتی، محمدیان، محمدپور و افراسیابی، 1391).

 

از آنجا که پدیده سالمندی در همه جنبه های زندگی جوامع بشری از جمله طیف گسترده ای از ساختارهای سنی، ارزشها، و معیارها، ایجاد سازمان های اجتماعی تحولات قابل ملاحظه ای به وجود می آورد، مقابله با چالش های فرارو این پدیده یعنی سالمندی اهمیت بسیار دارد (رضوانی، منصوریان، احمدآبادی، احمدآبادی و پروائی هره دشت، 1392). با افزایش سن و رسیدن به دوران سالمندی بروز برخی اختلالات جسمی و روانی دور از انتظار نیست (مهری آدریانی، مجدی نسب، شرف الدین زاده، 1392). افزایش جمعیت سالمندی، افزایش بیماری­های گوناگون، افسردگی (شلمن و همکاران، 2009؛ به نقل از مومنی، 1390)، ناتوانی­ها، معلولیت­ها و نهایتا وابستگی را به دنبال........

...........

.....................

...............................

.................................................

 


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول؟

 

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد تمامی صفحات، همچنین پاورقی اصطلاحات و اسامی خارجی

د ) ارزشمندی این فایل

و) منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاههای ایران (سراسری و آزاد) می باشد.

 

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:09
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

سبک زندگی؛ تعریف، انواع و مولفه ها

بحث های اولیه در مورد سبک زندگی در درجه اول بر تغذیه، ورزش، سیگار و استفاده از الکل متمرکز بود، در صورتی که امروزه درک سبک زندگی و رابطه آن با سلامتی تغییر کرده است  (لیونز و لانجیل، 2014). سبک زندگی هر فرد عبارت از چهارچوب شناختی است که در آن فرد رفتارهای خاصی را انتخاب می کند.این رفتارها به فرد کمک می کند تا با زندگی کنار بیاید. الکوک و همکاران معتقدند که سبک زندگی، شیوه ی زندگی فرد است و عواملی چون ویژگی­های شخصیتی، تغذیه، ورزش، خواب، مقابله با استرس، حمایت اجتماعی و استفاده از دارو را  در بر می گیرد.

با ارزیابی سبک زندگی افراد می توان به میزان موفقیت­های فردی و اجتماعی آنان در زندگی دست یافت. همچنین سبک زندگی اصطلاحی است که آدلر برای اشاره به حال و هوای زندگی فرد به کار می برد. سبک زندگی­، هدف فرد، خودپنداره، احساس­های فرد نسبت به دیگران و نگرش فرد نسبت به دنیا را شامل می‏شود. او سبک زندگی را بیش از هر چیز خلاقیتی می­داند که حاصل کنارآمدن با محدودیت­ها، موانع، تضادها و بحران­هایی است که فرد در مسیر پیشرفت به سوی آرمانش بروز می دهد (مونیکا، 2015).

سبک زندگی به معنای روش خاصی از زندگی یک شخص یا گروه، یا سبک زیستن که منعکس کننده گرایش‏ها و ارزش­های یک فرد یا گروه است، عادات، نگرش­ها، سلیقه­ها، معیارهای اخلاقی، سطح اقتصادی که همه با هم طرز زندگی کردن فرد را می­سازد. سبک زندگی الگوی زندگی فرد است که در فعالیت­ها، دلبستگی­ها و افکار شخصی، خود را نشان می­دهد (محمودی، 2013). سازمان بهداشت جهانی، سبک زندگی را الگوهای مشخص و قابل تعریف رفتاری می داند که از تعامل بین ویژگی­های شخصی، روابط اجتماعی، شرایط محیطی و موقعیت های اجتماعی- اقتصادی حاصل می­شود (چیو، رکروده و اسپیگلمن، 2008).

سبک زندگی را می توان به شیوه زندگی طبقات و گروههای اجتماعی گوناگون جامعه تعبیر کرد که در آن افراد با پیروی از الگوهای رفتاری خاص، باورها، هنجارها و ارزش­های اجتماعی ویژه یا انتخاب نمادهای فرهنگی و منزلتی خاص (نوع مسکن، محل سکونت و...) تاالگوهایی که مبتنی بر مولفه های مصرف کالاهای فرهنگی، فعالیت‏های فرهنگی (کتاب،مجله و...)هنری (فیلم، موسیقی و ...)و نحوه گذراندن اوقات فراغت هستند، تعلقات خود را نسبت به آن به نمایش می­گذارند (کردی و هادیزاده، 1391؛ فتحی آشتیانی و جعفری کندوان، 1390).

همچنین تورچه (2012)، بر این باور است که سبک زندگی کردارهایی هستند که به جریان عادی زندگی روزمره تبدیل شده اند.جریان هایی که در لباس پوشیدن، غذا خوردن و شیوه های کنش جلوه می کنند؛ چنین رفتارهایی بازتاب کننده هویت­های شخصی، گروهی و اجتماعی است. وی از اشکال منتخبی از مصرف گرایی سخن می گوید که سبک زندگی افراد را مشخص می کند و متضمن انتخاب انواع خاصی از غذا، پوشاک، مسکن، اتومبیل، عادات کاری، اشکال گوناگون تفریح یا فراغت و انواع دیگری از رفتار منزلت جویانه است که با این حال، توسط موقعیت اجتماعی افراد و امکان و میزان دسترسی آنان به منابع اقتصادی و فرهنگی مشروط می شود.

سؤالات بسیاری در زمینه­ی سبک زندگی مطرح است. برخی از این سؤالات از این قرارند: سبک زندگی چیست؟ چگونه کار می­کند؟ آیا سبک زندگی افراد را می­توان یافت؟ فرد چگونه سبک زندگی خود را انتخاب می کند؟ چه زمانی فرد می تواند آن را تغییر دهد؟ چه وقت نمی­تواند آن را تغییر دهد؟

مشخص شده است که افراد از سنین نخستین زندگی عقایدی درباره­ی چیزهایی که در زندگی­شان اتفاق می‏افتد، ایجاد می­کنند، این­که چه چیزی موفقیت است و چه چیزی شکست؟ درک و شناخت این امور تأثیر قابل ملاحظه­ای بر سبک زندگی افراد دارد (استین، 2015).

سبک زندگی در بسیاری از تظاهرات روان­شناختی فرد انعکاس دارد. آدلر، رویه و روش مشخص فرد در زندگی­اش را سبک زندگی نامید. در نوشته­های متعددی که از او بدست آمده، ایشان در طول عمر خود به طور مکرر عبارت سبک زندگی را با تعابیر گوناگون بکار برده است. او این مفهوم را به عنوان خود، شخصیت، فردیت، وحدت و یگانگی، شکل دهنده فعالیت­های خلاق فرد، شیوه­ی مواجهه با مشکلات زندگی­اش و نگرش فرد نسبت به زندگی بکار برده است (قربانعلی پور، 1384). هر فرد از اولین سال­های کودکی، قانون منحصر به فرد حرکت خودش را ایجاد می­کند. جهت این حرکت همیشه به سوی حل مشکلات زندگی خویش است. حرکت استوار فرد به سوی هدف شخصی، امنیت و مفهوم سبک زندگی محسوب می­شود.

آدلر سبک زندگی را به صورت عبارت زیر خلاصه می کند: عقیده ی عمومی که علاوه بر هدف، عقیده ی فرد در رد خویش، جهان و روش منحصر فرد تلاش برای رسیدن به این هدف در موقعیت خاص خودش را در برمی گیرد.سبک زندگی یکتای فرد، پلی است به سوی رسیدن به هدف شخصی (اکستین و کرن، 2015). سبک زندگی به موقعیت فرد در زندگی اشاره دارد و از آن به عنوان قانون حرکت نام برده است که احساس­های خود و دیگران را می­سازد. سبک زندگی را به عنوان الگوی منحصر به فرد تفکر، احساس و عمل که برای هر فردی یگانه است به کار برده­اند (صالحی، 1393).

آدلر (1964؛ به نقل از صالحی، 1393) اظهار داشت که هنگام بازشناسی واحد یک شخصیت در رابطه­اش با دنیای بیرونی، روان­شناسی فردی­نگر به طور بنیادی متعهد می­شود که شکل فعالیت خلاق فرد را شرح دهد که همان سبک زندگی است.

سبک زندگی پویا، پیش­رونده و خود آفریده است. درون یک جو خانوادگی منحصر به فرد، افراد اهدافی را تعیین می­کنند، به آن­ها برسند. حرکت به سوی این اهداف شکل الگوهای رابطه­ای را مشخص می­کند. آدلر معتقد هست که این الگوها هدفمند و قدرتمند هستند و به لحاظ منطق شخصی و نگرش­هایی که همیشه واضح نیستند، به آسانی بیان نمی­شوند. الگوهای رابطه­ای با اهداف شخصی، منطق محرمانه، نگرش­ها و جو خانوادگی ترکیب می‏شوند و سبک زندگی را می­سازند که به آن به عنوان دستور کار یا طرحی برای زندگی توجه می کنند (سویینی، دانیلس، منیکس و لیندایی، 2011).

نخستین سنگ بنای سبک زندگی هر فرد در سنین کودکی (در حدود 5 سالگی) و در محیط خانوادگی نهاده می­شود و سایر جنبه­های زندگی تابع این سبک یا هدف نهایی است. کودک بنا به اقتضای نیازها و شرایط خاص محیط خانوادگی خود روش­های ویژه­ای را برای رسیدن به هدف­های خویش اتخاذ می­کند و به تدریج جزء صفات ثانوی وی درمی­آید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:08
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل


مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



 

·         توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات :   صفحه (19 صفحه متن و 2 صفحه منابع)

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2014) منابع داخلی (شامل ۹۳)

 

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 


·         تصویر کلّی :

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات نظری کامل درباره متغیر
  • پیشینه تحقیقاتی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب در پایان و درون متن
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


·         بخشی از متن :

 


سرزندگی آموزشی

 

سرزندگی آموزشی به پاسخی مثبت، سازنده و انطباقی اشاره می کند که شامل انواع چالش ها و موانعی که در موقعیت های روزمره و عادی آموزشی اتفاق می افتد (پوت وین، کوننورس، سیمس و دوگلاس-وسبورن، 2012). سرزندگی آموزشی سازه ای است که از درون روان شناسی مثبت برخاسته (مارتین، 2014) و به این واقعیت اشاره دارد که آن می تواند دانش‏آموزان را توانا کند تا به موفقیت آمیزی با موانع و چالش های تحصیلی هم چون نمرات ضعیف، فشار امتحان، تکالیف سخت و دشواری که در طول تحصیل و مدرسه رخ می‏دهد به مقابله بر خیزند (مارتین و مارش، 2008). همچنین سرزندگی آموزشی، سرزندگی و تحمل کردن روانشناختی روزمره در مدرسه را منعکس می کند (مارتین و مارش، 2008). سرزندگی روانشناختی به فرایند پویای انطباق و سازگاری مثبت با تجارب تلخ و ناگوار در زندگی گفته می ‏شود (مارتین و مارش، 2006).

سرزندگی را در محیط آموزشی به عنوان احتمال موفقیت بسیار بالا در مدرسه و سایر موقعیت­های زندگی به رغم مصائب و دشواری­ های محیطی می­ دانند. در محیط آموزشی دانش­ آموزان دارای سرزندگی، به رغم موانع و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح بالایی موفق می­ شوند (کابررا و پادیلا، 2004).



. Putwain, Connors, Symes, & Douglas-Osborn

. Martin



تاریخچه سرزندگی

تاریخچه سرزندگی را می­توان در چهار موج تحقیقات توضیح داد. اولین موج اصلی تحقیقات سرزندگی به توصیف پدیده­ی سرزندگی همراه با مفاهیم اساسی و روش­شناسی آن پرداخت و بر فرد تمرکز داشت. ویژگی این موج تحقیقات این بود که به صورت طولی انجام می­شد که از طریق شناسایی عوامل حمایتی پیش­بینی کننده­ی رشد سرزندگی کمک شایانی به این زمینه کرده است (صالحی، 1393). موج دوم دربرگیرنده­ی تعاریف پویاتری درمورد سرزندگی با تمرکز بر سازگاری مثبت در شرایط نامطلوب و خطرساز بود و بر تبادلات بین افراد و بسیاری از سیستم­هایی که رشد در آن محیط ها صورت می­گیرد، پرداخت. موج سوم بر مداخلات بازدارنده تمرکز دارد.  موج چهارم که اکنون در حال شکل­گیری است به تحقیقات بین رشت ه­ای درمورد سرزندگی به منظور ادغام اصول زیستی و ژنتیک سرزندگی با فهم فرایندهای محیطی و روانی اجتماعی مؤثر بر آن و ایجاد فن­آوری می ­پردازد........

.........

.......................

.........................................

...................................................................

 

 


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول؟


الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد تمامی صفحات، همچنین پاورقی اصطلاحات و اسامی خارجی

د ) ارزشمندی این فایل

و) منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاههای ایران (سراسری و آزاد) می باشد.

 

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:08
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

فرسودگی شغلی


انسان همواره برای تأمین نیازهای فردی خود به کار و تلاش پرداخته است. بدیهی است نقش کار در زندگی انسان فراتر از هدف و مقصود ظاهری آن است. در صورت عدم تناسب میان خصوصیات فردی و شرایط و ویژگی‌های شغلی، کار می‌تواند موجب نارضایتی، تحلیل قوای جسمانی و روانی و نهایتاً بیماری شود (گاروسا و همکاران، 2010). در سال‌های اخیر پدیده فرسودگی شغلی توجه بسیاری از محققان و دست‌اندرکاران بهره‌وری نیروی انسانی را به خود جلب کرده است. این نشانگان، پیامد فشار روانی مزمن شغلی است که امروزه در بسیاری از سازمان‌ها، این عامل به شکل فشارهای عصبی و روانی به درجات گوناگون وجود دارد و این عوامل استرس‌زا می‌توانند در طولانی‌مدت باعث فرسودگی شغلی شوند (جابلکوسکا و بورکوسکا، 2011) که عمده‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: بار اضافی کمی و کیفی، تعارض و ابهام در نقش، فقدان مشارکت و فقدان حمایت اجتماعی. سازمان‌ها به دلیل بروز فرسودگی شغلی در بین کارکنان ناچار به پذیرش خسارت‌هایی در اثر کاهش عملکرد فردی کارکنان می‌شوند. علاوه بر آن باعث غیبت کارکنان از محل کار، کاهش کیفیت کار، تعارضات بین فردی با همکاران، مشکلات جسمی- روانی، تغییر شغل و نهایتاً ترک خدمت می‌شوند (گاروسا و همکاران، 2010)

قسمت عمده‌ای از زندگی روزانه هر شخص صرف اشتغال به کار می‌شود. یکی از مفاهیمی که در سال‌های اخیر توجه روان شناسان کار، روان شناسان بهره‌وری و روان شناسان صنعتی و سازمانی را به خود معطوف داشته، نشانه‌ها، علل و آثار فرسودگی شغلی است (دانهوف و همکاران، 2011).

تعاریف گوناگونی از فرسودگی شغلی توسط محققین ارائه‌شده است برای مثال ماسلاج و جکسون (1986) فرسودگی شغلی را با عنوان خستگی عاطفی و بدبینی که از شغل فرد نشأت می‌گیرد، تعریف کرده‌اند (ماسلاج و جکسون، 1986 به نقل از هایر و ویتین جتن، 2007).



- Jablkowska & Borkowska.

 - Lack Of Participation

 -Lack Of Social Support

 Maslach & Jackson.

- Hayes & Weathington.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم)

جمعه 3 فروردين 1397
17:08
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم توانی ذهنی و جسمی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌توانی ذهنی و جسمی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف کم‌توانی ذهنی

کم‌توانی ذهنی مثل داشتن یک صفت، مثلاً چشم‌های آبی یا یک ویژگی مثلاً قدکوتاه یا لاغری نیست. کم‌توانی ذهنی، نه یک اختلال پزشکی و نه یک اختلال ذهنی است. کم‌توان ذهنی عبارت است از یک وضعیت خاص عملکردی که در دوران کودکی شروع می‌شود و مشخصه آن محدودیت در مهارت‌های هوشی و انطباقی است. کم‌توانی ذهنی درواقع نشانگر "هماهنگی" بین قابلیت‌های افراد از یک‌سو و ساختار و انتظارات محیط آن‌ها از سوی دیگر است. کم‌توان ذهنی به افرادی اطلاق می‌گردد که براثر نارسایی و نقص درکنش مغزی دچار حدی از کم‌توانی ذهنی شده‌اند و درنتیجه قادر به انجام امور شخصی و تکالیف اجتماعی خود در مقایسه با همسالان و افراد مشابه خود نیستند و علاوه بر داشتن مشکلاتی در جنبه‌های شناختی نظیر هوش، حافظه، زبان و یادگیری، از نظر ویژگی‌های رفتاری، مهارت‌های اجتماعی و سازش یافتگی دچار نارسایی هستند (خان‌زاده و همکاران، 1393).

از مشخصه‌های کم‌توانی ذهنی به‌عنوان یک ناتوانی عبارت است از محدودیت‌های فراوان در عملکرد هوشی و در رفتار انطباقی که خودش را در مهارت‌های مفهومی، اجتماعی و مهارت‌های انطباقی عملکردی نشان می‌دهد. این ناتوانی قبل از 18 سالگی بروز می‌نماید. در به‌کارگیری  این تعریف پنج فرض ضروری باید در نظر گرفته شوند:

1-    محدودیت‌ها در عملکرد فعلی را باید در بستری از بافت اجتماعی مربوط به گروه سنی فرد و فرهنگ وی در نظر گرفت.

2-    به‌منظور انجام ارزیابی معتبر باید تنوع فرهنگی و زبانی و همچنین تفاوت‌های مربوط به جنبه‌های برقراری ارتباط، حسی، حرکتی و رفتاری را در نظر گرفت.

3-    در هر فردی، محدودیت‌ها همراه با نقاط قوت هستند.

4-    هدف از توصیف محدودیت‌ها عبارت است از ایجاد نیمرخی از حمایت‌های لازم.

5-    با فراهم کردن حمایت‌های شخصی مناسب و مداوم، عملکرد زندگی فرد دارای کم‌توانی ذهنی عموماً بهبود می‌یابد.

کودکان استثنایی از نظر هوشی، جسمی و روانی و اجتماعی به میزان قابل‌توجهی در قیاس با همسالان دیگر خود متفاوت بوده و نمی‌توانند به نحو مطلوب حداکثر استفاده از برنامه‌های آموزش‌وپرورش عادی را ببرند. این‌گونه کودکان به دلیل اینکه رشد فکری کامل ندارند، واکنش‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند. از سوی دیگر چون نمی‌توانند بر رفتارهای خودکنترل داشته باشند، یا اگر عمل خلافی از آن­ها سر بزند، احساس گناه و تقصیر کنند و همچنین به دلیل اینکه از نظر شخصی نارس و نابالغ هستند، ناگزیر نیازمند به توجه خاص و آموزش و خدمات فوق‌العاده‌ای هستند (باقری، 1379). افراد کم‌توان ذهنی حدود ۵/۱ تا ۵/۲ درصد از کل جامعه را تشکیل می‌دهند که اکثر آن‌ها قادر به گذراندن زندگی طبیعی هستند (آیچستید و بری، 2015)، برخی منابع، شیوع کم‌توانی ذهنی را در ۳ درصد جامعه برآورد کرده‌اند (لین و لین، ۲۰۱۳).



  Aychestid & Bari.

 Lin & Lin.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 صفحه بعد
فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آنلاین فایل است. || طراح قالب bestblog.ir