دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی

جمعه 3 فروردين 1397
17:36
باران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی در قالب فایل word در حجم 20 صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی در قالب فایل word در حجم 20 صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده ...


----------------------------------------------------------------


بخشی از متن :


تاریخچه یادگیری سازمانی:

یادگیری سازمانی در دهه 80 و90 قرن بیستم، سازمان‌ها در رویارویی با تحولات شدید محیطی به این نتیجه رسیدند كه با برای مقابله با این ناملایمات به یادگیری روی آورند. (سبحانی نژاد، همكاران ،1385).  اما ریچارد سیرت و جیمز مارچ اولین کسانی بودند که در سال 1963 دو واژه یادگیری و سازمان را به هم متصل نموده و یادگیری را به عنوان یک پدیده سازمانی در ادبیات معرفی کردند. در طی 40 سال گذشته جریان‌های متعدد تحقیقاتی برای شفاف‌سازی مفهوم یادگیری سازمانی به وجود آمده است. این تحقیقات عمدتا متمرکز بر مفهومی کردن، مدیریت، توسعه و به کارگیری یادگیری سازمانی بوده است (تمپلتون، همكاران، 2002).


تعاریف یادگیری سازمانی:

رسیدن به یک توافق مشترک و واحد درباره تعریف یادگیری سازمانی مشکل است، زیرا اولاً یادگیری سازمانی یک مفهوم چند دیسیپلینی است و از دیسیپلین‌های مختلفی مانند جامعه شناسی، اقتصاد صنعتی، کسب و کار، مدیریت و نوآوری تاثیر پذیرفته است (همان منبع). ثانیا به کارگیری یادگیری سازمانی در حوزه‌های مختلف مانند پردازش اطلاعات، نوآوری محصول، تحول سازمانی، فرهنگ، پیاده‌سازی استراتژی، کیفیت و مواردی از این قبیل باعث شده است تا هر یک از محققان، یادگیری سازمانی را از زاویه دید خود تعریف و تفسیر نمایند (یانگ،، 1999). ثالثا در حوزه یادگیری سازمانی درباره سطح تحلیل توافق وجود ندارد (تمپلتون، همكار، 2002). و هنوز یکی از موضوع‌های مهم و بحث انگیز اختلاف نظر درباره نقش افراد در یادگیری سازمانی است (لاهتن ماركی، جاكو 2001)


فهرست مطالب:


تاریخچه یادگیری سازمانی

تعاریف یادگیری سازمانی 

توپولوژی رویکردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی 

انواع یادگیری سازمانی 

سطوح یادگیری 

قابلیت یادگیری سازمانی 

ویژگی‌های یادگیری سازمانی 

عوامل موثر بر یادگیری سازمانی 

موانع یادگیری

موانع یادگیری سازمانی

سبکهای یادگیری 

سازمان یادگیرنده 

یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 

ابعاد یادگیری سازمانی 

مولفه‌های یادگیری مدل تمپلتون 

مولفه‌های یادگیری مدل گاه

ابعاد یادگیری سازمانی چیوا

 

منابع

----------------------------------------------------------------


بخشی از منابع :

 

سبحانی‌نژاد، مهدی؛ شهائی، بهنام؛ یوزباشی، علیرضا، 1385، سازمان یادگیرنده (مبانی نظری الگوی تحقق و سنجش).تهران: یسطرون.

فاتح، اصغر؛ سبحانی، محمد صادق؛ محمدی، داریوش، 1390، مدیریت دانش رویکردی جامع. تهران: برآیند پویش

ماركواد، مایكل؛ ترجمه: ایران‌نژاد پاریزی، مهدی، 1388، مبانی سازمان یادگیرنده. تهران: مدیران.

بیک زاده، جعفر؛ فتحی بنائی، رقیه، 1391، بررسی عوامل سازمانی موثر بر یادگیری سازمانی منطقه 8 عملیات انتقال گاز. راهبرد یاس، شماره29، 233-216.

دلوی، محمدرضا؛ نعمت اللهی، محمد جواد؛ نعمت اللهی، مهدی، 1390، سازمان‌های هزاره سوم (سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی). انتشارات نقش نگین: اصفهان.

سیف پناهی، حامد، 1392،  بررسی ربطه یادگیری سازمانی و توانمندسازی شناختی با رضایت شغلی كاركنان دانشگاه كردستان. پایان نامه كارشناسی ارشد در مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

Tempelton, Cary F. 2002. "Development of Organizational Learning Contrust", Journal of Management Information Systems, 175-218.

Yeung Arthur K , 1999, "Organizational Learning Capability", Oxford University Press.

Lahteenmaki Satu and Jouko Toivonen. 2001."Critical Aspect of Organizatinal Learning Research and Proposals for Its Measurment", British Journal of Management113-129.

Garvin David A. 1999. "Learning in Action: A Guide to Putting the Learning Organization to Work ". Harward Business Press.

Goh, S., Richards, G.; 1997 “Benchmarking the Learning Capacity of Organizations”, European Management.

Chiva R, Alegre J, Lapiedra R . 2007. Measuring Organizational Learning Capability among the Workforce. International Journal of Manpower. 28(3/4): 224- 42


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت آزمون های آماری ناپارامتریک (درس روش های آماری پیشرفته)

جمعه 3 فروردين 1397
17:36
باران
پاورپوینت آزمون های آماری ناپارامتریک (درس روش های آماری پیشرفته)

پاورپوینت آزمون های آماری ناپارامتریک (درس روش های آماری پیشرفته) تنظیم شده در 27 اسلاید، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت آزمون های آماری ناپارامتریک (درس روش های آماری پیشرفته) تنظیم شده در 27 اسلاید، فرمت pptx



شرایط استفاده از آزمون X2 :


1-داده ها مستقل از یکدیگر باشند.

2-فراوانی های مورد انتظار در مقوله یا گروه کمتر از 5نباشند.

3-داده ها بصورت فراوانی جمع آوری شده باشند.

4-هر مشاهده فقط باید در یک مقوله قرار داشته باشد.

5-برای محاسبه مجذور خی محاسبه شده با مقدار بحرانی با درجه آزادی یک باید از تصحیح یتس استفاده کرد.

6-باید مجموع فراوانی های مورد انتظار برابر با مجموع فراوانی های مشاهده شده باشد.


عناوین اسلایدها

 

آزمون مجذور خی (کای)

سه روش محاسبه مجذور خی

خی یک متغیری

خی دو متغییری(بیش از دو سطر یا ستون)

خی دو متغیری (دو سطر و ستون یا جدول توافقی 2×2)

آزمون U مان _ویتنی

آزمون U برای گروهای کوچک (8≥n)

آزمون کروسکال _ والیس (H)



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت فرآیند دسترسی و چنگ زدن (درس کنترل حرکتی)

جمعه 3 فروردين 1397
17:35
باران
پاورپوینت فرآیند دسترسی و چنگ زدن (درس کنترل حرکتی)

پاورپوینت فرآیند دسترسی و چنگ زدن (درس کنترل حرکتی) تنظیم شده در 22 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت فرآیند  دسترسی و چنگ زدن (درس کنترل حرکتی) تنظیم شده در 22 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx


 

تحقیقات نشان می دهد که اگر نتوانید دست خود را هنگام دریافت شی ببینید در مکان یابی دست اشتباه می کنید یعنی دست خود را در وضعیت فضایی صحیح برای دریافت شی قرار نمی دهد اما زمانی که می توانید دست ها را ببینید خطا بیشتر مربوط به نحوه گرفتن می باشد.

هنگام گرفتن شی ای که به ما نزدیک می شود از بینایی محیطی برای دیدن دست های خود استفاده می کنیم. که استفاده موثر از بینایی محیطی تابعی از سن و تجربه است.

 

عناوین اسلایدها


دسترسی و چنگ زدن

انتقال

دستکاری

مهارت گرفتن

وضعیت دهانه دست(جدا شدن شست وانگشتان)

بینایی یک گیرنده عمقی بیرونی

بازخورد بینایی

مدت زمان لازم جهت بازخورد بینایی موثر

نگاه کردن به دست در حین گرفتن

سرعت دست در مراحل دسترسی و چنگ زدن

ناحیه هایی از مغز که در کنترل حرکات دست مشارکت دارند:

عملکرد مراکز مغزی

 

منابع

* یادگیری و کنترل حرکتی/ ریچارد ای.اشمیت، تیموتی دیی.لی

* کنترل جرکتی/ دبرا جی رز، رابرت دبلیو کریستینا


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت سازماندهی تجربیات یادگیری (درس یادگیری حرکتی پیشرفته)

جمعه 3 فروردين 1397
17:35
باران
پاورپوینت سازماندهی تجربیات یادگیری (درس یادگیری حرکتی پیشرفته)

پاورپوینت سازماندهی تجربیات یادگیری (درس یادگیری حرکتی پیشرفته) تنظیم شده در 31 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت سازماندهی تجربیات یادگیری (درس یادگیری حرکتی پیشرفته) تنظیم شده در 31 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx



  • اگر تغییر در مهارتهایی که فرد تمرین می کند، به برنامه تعمیم یافته متفاوتی نیازمند باشد ،برنامه های تمرینی متغیر با سطوح مختلفی از تداخل ضمنی را خلق می کند که آن هم به آثار یادداری و انتقال بهتری می انجامد، یعنی هرچه تداخل ضمنی بیشتر باشد به یادداری و انتقال بهتری می انجامد.
  • اگر تمرین در مهارتهایی که فرد تمرین می کند شامل تغییرات آماره ای ازیک برنامه تعمیم یافته باشد،اثر تداخل ضمنی قابل مقایسه با اثر آن در شرایط تمرینی فقط تصادفی در مقابل مسدود نیست.


عناوین اسلایدها

 

تمرین چند مهارت

تمرین مسدود

تمرین تصادفی

جلسه تمرینی

تاثیر این دونوع تمرین بر یادگیری

تمرین مسدود در برابر تمرین تصادفی

اثر تداخل ضمنی

اثر نوع تغییر در مهارت های  آموخته شده

اثر تداخل ضمنی بر یادگیری مهارت

فرضیه بسط :یادگیری متمایزتر و معناداتر

فرضیه فراموشی :فاصله دهی حرکات

فرضیه بازسازی مجدد طرح عمل

ماهیت طرح عمل

ارزیابی فرضیه ها

کاربرد های عملی تمرین تصادفی ومسدود

ویژگی های متفاوت یک مهارت در بافت هدف و تمرین مسدود

نحوه استفاده از تمرین تصادفی و مسدود در طول آموزش

عقیده برنشتاین درباره فرآیند یادگیری

تمرین متغیر : اشکال مختلف یک مهارت

روش تشخیص

مدل ادراکی حرکتی

تمرین ثابت و تمرین متغیر

توسعه طرحواره (برنامه های حرکتی  و پارامترها )

طرحواره مربوط به پارامتر نیرو با مسافت پرتاب

نقش تمرین متغیر در توسعه طرحواره

تمرین تصادفی یا مسدود در مقابل تمرین ثابت یا متغیر

 

منابع

یادگیری و عملکرد حرکتی ((رویکرد مبتنی بر موقعیت ))

ریچارد ای.اشمیت ، کریگ ای .ریسبرگ   - انتشارات علم و حرکت

یادگیری حرکتی   (( مفاهیم و کاربرد))

ریچارد ای. مگیل  - انتشارات بامداد کتاب

یادگیری و کنترل حرکتی

ریچارد ای . اشمیت  ، تیموتی دیی.لی    - انتشارات علم و حرکت


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت رشد حرکتی انسان فصل هفدهم : سنجش

جمعه 3 فروردين 1397
17:34
باران
پاورپوینت رشد حرکتی انسان فصل هفدهم : سنجش

پاورپوینت رشد حرکتی انسان فصل هفدهم سنجش، تنظیم شده در 35اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت رشد حرکتی انسان فصل هفدهم  سنجش، تنظیم شده در 35اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx



رشد حرکتی انسان فصل هفدهم: سنجش

چرا می خواهید دانش آموزان را بسنجید؟

 برای سنجش چه متغیرهایی برنامه ریزی کرده اید؟

 کدام آزمون ها برای سنجش متغیرهایی که شناسایی کرده اید، گزارش شده اند؟

برای جمع آوری داده های موردنظر چگونه خود را آماده خواهید کرد؟

آیا برای تفسیر داده های داده های به دست آمده از سنجش، مهارت های آماری دارید؟

 یک سنجش غیر رسمی را انجام خواهید داد یا یک سنجش رسمی؟

 چگونه و با چه کسانی نتایج سنجش را تقسیم خواهید کرد؟

 

عناوین اسلایدها

 

دستورالعمل هایی برای سنجش

اهداف سنجش عملکرد دانش آموز

انتخاب بهترین آزمون

مشخصه های آزمونهای ایده آل

روایی محتوا

نورم ها جامعه – ویژه هستند.

عملی بودن آزمون

آماده سازی دانش آموزان برای سنجش

سنجش رسمی

سنجش غیررسمی

سنجش میان رشته ای مبتنی بر بازی

انواع ابزارهای سنجش

نورم – مرجع (NR)

ملاک – مرجع ( CR)

تفاوت عمده NR و CR

محصول - محور

فرایند - محور

ابزارهای نورم – مرجع منتخب

مقیاس های رشد نوباوه بیلی

آزمون تبحر حرکتی برینینکس - اوسرتسکی

آزمون توانایی حرکتی پایه – تجدید نظر شده

دنور 2

ابزارهای سنجش فرایند – محور منتخب

سیگما

سیاهه توالی رشدی مهارت های حرکتی

ابزار سنجش الگوی حرکتی اساسی

آزمون رشد حرکتی درشت – 2

آزمونهای سنجش حرکتی که غالبا معلمین تربیت بدنی استفاده میکنند

سیاهه رشد اولیه بریگنس

سیاهه تشخیص رشد اولیه بریگنس

بررسی ادراکی-حرکتی پیوردو

من می توانم

وسایل کمکی سنجش مهارتهای حرکتی

سنجش آمادگی جسمانی

 

منبع :

رشد حرکتی انسان(رویکردی در طول عمر)

وی. گریگوری پاینه و لاری دی. ایساکس

مترجمان: حسین خلجی و داریوش خواجوی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت کنترل نگاه کردن (درس کنترل حرکتی)

جمعه 3 فروردين 1397
17:34
باران
پاورپوینت کنترل نگاه کردن (درس کنترل حرکتی)

پاورپوینت کنترل نگاه کردن (درس کنترل حرکتی) تنظیم شده در 55 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات55
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت کنترل نگاه کردن (درس کنترل حرکتی) تنظیم شده در 55 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx



پاورپوینت کنترل نگاه کردن (درس کنترل حرکتی)

جریان های الکتریکی بعد از پردازش پیشرونده در لایه های عمیق تر، از طریق عصب نوری که جریان ها را مستقیما به مغز ارسال می کند، شبکیه چشم را ترک می نمایند.درست همانگونه که درون دادهای حسی پیکری دریافت شده از گیرنده های یک سوی بدن از طریق مسیرهای عصبی به سمت مخالف نیمکره ی قشری ارسال می گردند،جریان های برخاسته از بخش هایی از شبکیه که میدان بینایی چپ را پوشش می دهند،به نیمکره ی راست مغز فرستاده شده و جریان های حاصل از دیدن اشیاء در میدان بینایی راست به نیمکره چپ ختم می شود.محل تلاقی این تارهای عصبی کیاسمای اپتیک نامیده می شود.تلاقی نسبی تارهای عصبی بینایی در کیاسمای اپتیک برای دید دو چشمی که ما را قادر به دیدن دنیا به صورت سه بعدی می کند نیز یک ضرورت محسوب می شود.

 

عناوین اسلایدها


نقش و اهمیت سیستم بینایی در کنترل حرکت

آناتومی چشم

پلك

ملتحمه

قرنیه

عنبیه

مردمک

اتاق قدامی

عدسی

زجاجیه

شبکیه

مشیمیه

صلبیه

عصب بینایی

عضلات چشم

تجزیه و تحلیل فرآیند دیدن

گیرنده های مخروطی و استوانه ای

ارسا ل به مغز

سازمانبندی نقشه ای در سیستم بینایی

کنترل حرکات چشم

حرکات چشم

حرکات رفلکسی

حرکات ارادی

بینایی کانونی (مرکزی)

بینایی محیطی(پیرامونی)

سیستم های بینایی و کنترل حرکتی

اطلاعات بینایی و زمان برخورد

زمان لازم برای پردازش اطلاعات بینایی

آزمایش (وودورث، 1899)

نتایـج

تحقیق کیل و پوزنر(1968)

تحقیق(زلازنیک، هاوکینز و کیلسبرگ، 1983؛الیوت والارد، 1985

هدایت بینایی عمل

دسترسی و چنگ زدن

تعادل ایستاده

تحقیق لی و همکارانش(1974 و 1975)

حرکت انتقالی

تحقیق (لی، لیشمن و تامسون،1982)

پرش از بلندی های متفاومت

گرفتن اشیاء

ضربه زدن به اشیاء

اطلاعات مرتبط با زمان باقیمانده تا لحظه برخورد با شیء

نقش بینایی در اجرای مهارت های ورزشی

 

منابع:

 
کنترل حرکتی (دکتر رسول حمایت طلب،احمد نیک آوران)
کنترل حرکتی (دبراجی رز، رابرت دبلیو کریستینا)
یادگیری و کنترل حرکتی (ریچارد ای.اشمیت، تیموتی دیی.لی )
یادگیری و کنترل حرکتی (دکتر فضل الله باقرزاده، دکتر محمود شیخ)


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت كنترل راه رفتن،نگاه كردن،دسترسی و چنگ زدن

جمعه 3 فروردين 1397
17:34
باران
پاورپوینت كنترل راه رفتن،نگاه كردن،دسترسی و چنگ زدن

پاورپوینت كنترل راه رفتن،نگاه كردن،دسترسی و چنگ زدن، تنظیم شده در 38 اسلاید، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت كنترل راه رفتن،نگاه كردن،دسترسی و چنگ زدن، تنظیم شده در 38 اسلاید، فرمت pptx



كنترل راه رفتن،نگاه كردن،دسترسی و چنگ زدن

حس عمقی حاصل از گیرندهای حسی است که ویژگی های حرکت اندام و بدن را دریافت می کند. این اطلاعات از طریق اعصاب آوران به CNS فرستاده می شود و شامل ویژگی هایی مانند: جهت، سرعت و موقعیت در فضا می باشد.

در شرایطی که عمل مورد نظر حرکت فرد تا یک شی یا حرکت شی به سمت فرد است، اطلاعات بینایی که زمان برخورد با شی را مشخص می کند جنبه ای مهم از کنترل عمل است(نک، لی 1980) با نزدیک شدن فرد به شیء یا برعکس تصویر بزرگتری از شیء روی شبکیه چشم فرد ایجاد می شود. هنگامی که این تصویر به اندازه معینی می رسد باعث راه اندازی و شروع عمل ویژه ای در پاسخ به شیء می شود.

 

عناوین اسلایدها


حس عمقی و بینایی، یا اجزای مهم نظریه های کنترل حرکتی

حس عمقی و کنترل حرکت

بررسی نقش حس عمقی در کنترل حرکات

آزمایش پولیت و بیزی روی میمون های آوران برداری شده

نقش بازخورد حس عمقی

بینایی و کنترل حرکات هماهنگ

تسلط بینایی بر دستگاه حسی و ادراکی

عوامل مؤثر بر کنترل هدف گیری

الگوی حرکتی راه رفتن

مقدمات

گام برداشتن

ویژگی راه رفتن ابتدایی

 کنترل کننده های حرکت در راه رفتن

تغییرات رشدی در راه رفتن

الگوی راه رفتن پیشرفته

تغییرات رشدی راه رفتن در طی دوران سالمندی

 عمل ایستادن از وضعیت نشسته

حركت انتقالی

بینایی و جابجا شدن

آزمایش لی, لیشمن و تامسون

بینایی و پرش از بلندی

مهارت نوشتن

نقش بینایی در نوشتن

آزمایش اسمایت و سیلورس

مهارت های هدف گیری با دست

مبادله سرعت دقت

قانون فیتز و کنترل حرکتی

مهارت های هماهنگی با دو دست

حرکات نامتقارن اهرم با دو دست

مهارت گرفتن

بینایی و گرفتن

دیدن دست ها هنگام گرفتن

بینایی و دریافت کردن شی

زمان لازم برای دیدن شی هنگام گرفتن

دسترسی و چنگ زدن


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت مشکلات تحصیلی و چگونگی بهبود بخشی آنها، رفتارهای جنسی و انحرافات اعتیاد (روانشناسی

جمعه 3 فروردين 1397
17:34
باران
پاورپوینت مشکلات تحصیلی و چگونگی بهبود بخشی آنها، رفتارهای جنسی و انحرافات اعتیاد (روانشناسی رشد 2 فصل چهارم)

پاورپوینت مشکلات تحصیلی و چگونگی بهبود بخشی آنها، رفتارهای جنسی و انحرافات اعتیاد (روانشناسی رشد 2 فصل چهارم) تنظیم شده در 33اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت مشکلات تحصیلی و چگونگی بهبود بخشی آنها، رفتارهای جنسی و انحرافات اعتیاد (روانشناسی رشد 2 فصل چهارم) تنظیم شده در 33اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت pptx



 

  • بزرگترین تجارب و یادگیری سازمان یافته در مدارس به نوجوانان انتقال می یابد.مدرسه است که افقهای فکری،اجتماعی و فرهنگی نوجوانان را گسترش می دهد و آنان را از محدوده کودکی به بزرگسالی فرا می خواند.
  • مدارسی که موجبات رشد نوجوانان را فراهم می آورند :
  • مدیریت فعال و پر انرژی دارند.
  • فضای منظم و غیر سختگیرانه ای دارند.
  • دبیران،دانش آموخته و مجرب هستند.
  • ارتباط بین اولیای مدرسه و دانش آموزان صمیمانه و محکم است و با مسائل نوجوان به شیوه تخصصی برخورد می شود.
  • به نوجوان خود کمک می کنند تا در برخورد با هر مشکلی همه جوانب آن را بسنجند
  • از اینکه فرزندانشان برخی از مسائل را بهتر از آنان بشناسند احساس رضایت می کنند.
  • فرزندان خود را در تصمیم گیری های مربوط به خانواده شرکت می دهند.

 

 

عناوین اسلایدها


مشکلات تحصیلی و چگونگی بهبودبخشی آنها

اهمیت و نقش مدرسه

اهمیت و نقش والدین

خصوصیات تربیتی والدین


والدین هدایت کننده

والدین قدرت مدار

والدین آسان گیر

رفع مشکلات مربوط به  تحصیلات و انتخاب شغلی نوجوانان

  • تعلیم و تربیتی و اجتماعی

مشاوره  و روان درمانی

رفتارهای جنسی وانحرافات

دلایل انحرافات جنسی

راههای پیشگیری از انحرافهای جنسی

اعتیاد

مدل سازی (Modelling)

مدل سازی: اساس سوء مصرف مواد

    برانگیزان ها  ((Triggers

برانگیزان های بیرونیExternal triggers

برانگیزان های درونی Internal triggers

چگونه بگوئیم نه : مهارت‌های رد كردن مواد

مهارت‌های رد كرد مواد: عناصر كلیدی

وسوسه: متفاوت در افراد متفاوت

نتایج اعتیاد

فرایند بهبودی

 

منابع

روانشناسی رشد جلد 2(دکتر حسن لطف آبادی)

تحقیقات:

ستاره محسنی فر- روانپزشك

حمیدرضا طاهری نخست- روانشناس

رضا رادگودرزی- روانپزشك

 رابرت فرنام- روانپزشك


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت مفاهیم و روش های تحقیق در یادگیری حرکتی

جمعه 3 فروردين 1397
17:33
باران
پاورپوینت مفاهیم و روش های تحقیق در یادگیری حرکتی

پاورپوینت مفاهیم و روش های تحقیق در یادگیری حرکتی، تنظیم شده در 30 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت مفاهیم و روش های تحقیق در یادگیری حرکتی، تنظیم شده در 30 اسلاید، همراه با ذکر منابع، فرمت ppt



در طرح های انتقال و یادداری ، صرفاً نوع آزمون ها متفاوت است.

به طور کلی؛

آزمون های یادداری شامل تکلیف تمرین شده در مرحله اکتساب هستند و مشخص می کنند که یک تکلیف معین تمرین شده تا چه حد در فواصل یادداری حفظ می شود.

آزمون های انتقال شامل تغییرات جدیدی در تکلیف تمرین شده در مرحله اکتساب و یا شامل تکالیف مشابه جدیدی است که قبلا تمرین نشده باشد.

متغیر اجرا (performance variable):

  متغیری که اجرا را تحت تاثیر قرار می دهد، اما اثر آن نسبتاً ناپایدار است.

متغیر یادگیری(learning variable):

این متغیر با ایجاد یادگیری در خصوص تکلیف مورد نظر، اجرا را بصورت نسبتاً دائمی تحت تاثیر قرار می دهد.

متغیرها می توانند هم به عنوان متغیر اجرا و هم به عنوان متغیر یادگیری باشند.

 

عناوین اسلایدها


تعریف یادگیری حرکتی

اندازه گیری یادگیری حرکتی

منحنی های اجرا

آزمون های یادگیری

طراحی آزمون های یادگیری

طراحی آزمون های یادگیری- طرح های انتقال و یادداری

طراحی آزمون های یادگیری- متغیر های یادگیری و اجرا

تکالیف ثانویه و روشی جایگزین برای سنجش یادگیری

خودکاری و یادگیری

مباحثی در خصوص مقدار یادگیری

مباحثی در خصوص مقدار یادگیری – تفاوت های گروهی

درک متغیرهای یادگیری و اجرا

 

منابع

جلد 2 کتاب یادگیری و کنترل حرکتی نوشته ریچارد ای. اشمیت و تیموتی دی. لی؛ ترجمه رسول حمایت طلب و عبداله قاسمی است؛ انتشارات علم و حرکت 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی : سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)

جمعه 3 فروردين 1397
17:33
باران
پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی : سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)

پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)، تنظیم شده در 28اسلاید، فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت نوروآناتومی کارکردی  سیستم عصبی و رفتار ( درس روانشناسی فیزیولوژیک)، تنظیم شده در 28اسلاید، فرمت pptx



سیستم عصبی نیز مانند تمام بخشهای زنده بدن از سلول تشکیل شده که مهمترین آنها نورونها یا سلولهای عصبی هستند.

دو دیدگاه قدیمی در مورد سلولهای عصبی:

  1. از جمله کامیلو گلژی(1843-1926) تصور می کرد نورونها در امتداد یکدیگرند شبکه تقریبا بی انتهایی از لوله های به هم پیوسته را تشکیل می دهند.
  2. رامونی کاجال(1852-1934) معتقد بود گرچه نورونها خیلی به هم نزدیکند اما کاملا در امتداد یکدیگر قرار ندارند و در هر نقطه تماس بین نورونها فاصله ریزی سلولها را جدا میکند.

  • مجموعه ای از نورونها به نام عقده های خودمختار در بدن خارج از سیستم عصبی مرکزی یافت می شود.
  • نورونهایی که به عقده ها عصب رسانی می کنند نورونهای پیش عقده ای و نورونهایی که به بدن عصب رسانی می کنند به نورونهای پس عقده ای معروف هستند.
  • از سه بخش تشکیل شده است:

  1. سیستم عصبی سمپاتیک: منحصرا در نخاع شوکی یافت می شود. برانگیختگی سمپاتیک با استفاده از نوراپی نفرین بدن را برای عمل آماده می کند.
  2. سیستم عصبی پاراسمپاتیک: نورونهای آن در بالا و زیر نورونهای سمپاتیک یافت می شود. با استفاده از استیل کولین بدن را برای استراحت آماده می کند.
  3. سیستم عصبی روده ای: شبکه محلی نورونهای حسی و حرکتی است که عملکرد روده را تحت کنترل سیستم عصبی مرکزی تنظیم می کند. در حفظ تعادل مایعات و مواد غذایی در بدن نقش اساسی دارد.

این سیستم به مفهوم دیگری نیز خودمختار است: عملکرد آنها به صورتی که می توانیم حرکات خود را کنترل کنیم، تحت کنترل هوشیار یا ارادی قرار ندارد.

 

عناوین اسلایدها


نقشه برداری از مغز انسان

سیستم عصبی

چهار بخش ساختاری که برای پردازش اطلاعات تخصصی شده اند

طبقه بندی نورونها از نظر شکل و اندازه

برخی از سلولهای گلیال به فعالیتهای عصبی کمک می کنند

سلولهای گلیال

سیناپس معمولا سه جزء اصلی دارد

تفاوت بین آکسونها و دندریتها

اعصاب پیرامونی

سیستم عصبی خودمختار

سیستم عصبی مرکزی

ویژگیهای مغز که برای چشم غیرمسلح قابل رویت است

زیر بخشهای رشدی مغز

درون نیمکره های مغزعقده های پایه و سیستم لیمبیک قرار دارند

دینسفالون

میان مغز

مخچه

مدولا

قشر مخ

بطن های مغز

سیستم عروقی مغز

روشهای تصویربرداری از مغز

دیگر روشهای تصویربرداری از مغز


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 صفحه بعد
فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آنلاین فایل است. || طراح قالب bestblog.ir