دانلود مقاله نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا

جمعه 3 فروردين 1397
2:32
باران
مقاله نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا

نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چکیده


این مقاله، مستند به ادبیات موضوع، پس از اشاره به بنگاه های کوچک و متوسط و نقش مراکز رشد در حمایت از آن ها، با بیان نوع شناسی رایج از خدمات مراکز رشد، شامل خدمات فیزیک، پایه، شبکه سازی و تامین مالی، و خدمات مدیریتی، یک نوع شناسی از خدمات مدیریتی مراکز رشد ارائه کرده این نوع شناسی، چهار دسته خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره و ترویجی را به عنوان خدمات مدیریتی شناسایی کرده است. خدمات آموزشی خود شامل حداقل بیست سرفصل مورد نیاز کارآفرینان و شرکت های کوچک از جمله كلیات مدیریت كارآفرینی، مدیریت SME های نوپا، تدوین طرح تجاری یا طرح كسب ‌وكار، نمونه‌های عینی طرح های طرح كسب ‌وكار، آشنایی با انواع سازمان ها و نحوه ی تأسیس آن ها، مدیریت كارآفرینی‌ و مسائل حقوقی، آشنایی با روش های تأمین مالی، حسابداری و مدیریت مالی، مدیریت تولید و عملیات، بازاریابی و مدیریت بازار، خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی، نامه‌نگاری اداری و گزارش نویسی، مدیریت استراتژیك كار‌آفرینی، مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، كار تیمی، مدیریت زمان، تفكر مثبت، پرورش ویژگی های كار‌آفرینانه، كار‌آفرینی سازمانی و کارآفرینی و توسعه است. بر اساس این نوع شناسی، مدیران و متولیان مراکز رشد و سیاست گذاران در این زمینه، قادر خواهند بود خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره و ترویجی را با در نظر داشتن نیازهای مدیریتی SME های نوپا، در برنامه های مراکز رشد بگنجانند. ماهیت این خدمات به گونه ای است که تمامی علاقه مندان و متقاضیان و حتی جامعه ی عمومی می توانند از این خدمات به طور مستقیم و غیرمستقیم استفاده کرده و خصوصا جامعه ی محلی، شاهد تاثیرات اجرای آن ها خواهد بود.


واژگان کلیدی: نوع شناسی- SME - مرکز رشد کسب وکار.


فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- سازمان

3- بنگاه های کوچک و متوسط(SMEs)

4- مرکز رشد

4-1- خدمات مرکز رشد

4-1-1- فضا و تجهیزات

4-1-2- خدمات پایه

4-1-3- شبکه سازی و تامین مالی

4-1-4- خدمات مشاوره، پشتیبانی، کمک کسب وکار

5- نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد به SME ها

 5-1- خدمات آموزشی

5-1-1- كلیات مدیریت كارآفرینی

5-1-2- مدیریت SME های نوپا

5-1-3- تدوین طرح تجاری یا طرح كسب ‌وكار

5-1-4- نمونه‌های عینی طرح های طرح كسب ‌وكار

5-1-5- آشنایی با انواع سازمان ها و نحوه ی تأسیس آن ها 

5-1-6- مدیریت كارآفرینی‌ و مسائل حقوقی 

5-1-7- آشنایی با روش های تأمین مالی

5-1-8- حسابداری و مدیریت مالی

5-1-9- مدیریت عملیات

5-1-10- بازاریابی و مدیریت بازار

5-1-11- خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی

5-1-12- نامه‌نگاری اداری و گزارش نویسی

5-1-13- مدیریت استراتژیك كار‌آفرینی

5-1-14- مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی

5-1-15- كار تیمی

5-1-16- مدیریت زمان

5-1-17- تفكر مثبت

5-1-18- پرورش ویژگی های كار‌آفرینانه

5-1-19- كار‌آفرینی سازمانی

5-1-20- کارآفرینی و توسعه

5-2- خدمات پژوهشی

5-3- خدمات مشاوره‌ای

5-4- خدمات ترویجی

6-  نتیجه گیری و پیشنهادات مدیریتی

مراجع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی نقش بنگاه های كوچك وزودبازده دراشتغالزایی بخش كشاورزی وصنعت

جمعه 3 فروردين 1397
2:32
باران
مقاله بررسی نقش بنگاه های كوچك وزودبازده دراشتغالزایی بخش كشاورزی وصنعت

بررسی نقش بنگاه های كوچك وزودبازده دراشتغالزایی بخش كشاورزی وصنعت از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 15 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

بررسی نقش بنگاه های كوچك وزودبازده دراشتغالزایی بخش كشاورزی وصنعت از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 15 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چکیده

 بنگاه های کوچک و متوسط درسراسرجهان بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی و نیز نیمی از  نیروی کار را به خوداختصاص داده وازاین لحاظ در ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری و رشد وتوسعه اقتصادی می تواند تاثیرگذار باشد . اجرایی شدن طرح گسترش بنگاه­های كوچك وزودبازده در ایران و از جمله شهرستان بیرجند سا بقه ای تقریبا  دو سا له  دارد ، لذا بررسی وتحلیل بازخورد طرح و ارزیابی میزان پایداری شغلی ایجاد شده ازاین طریق و نیز تامین نیازها، رفع محدودیت ها وبهینه سازی برنامه ها با هدف ارزیابی اثربخشی آن درجهت توسعه اشتغال ، تامین رفاه و ارتقاء سطح زندگی آحاد جامعه بویژه در شهرستان بیرجند ، ضروری به نظر می رسد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی وتوسعه­ای واز لحاظ روش ، تحلیلی است. داده های مورد نیاز تحقیق به دو روش کتابخانه ای ومیدانی گردآوری شده است . جامعه آماری تحقیق تعداد 1979 بنگاه­ كوچك وزودبازده در بخش كشاورزی و صنعت شهرستان بیرجند و شاغلین مربوطه بوده که تعداد59 بنگاه فعال دربخش مركزی شهرستان بیرجند، با اشتغال بالای 3نفربه عنوان نمونه مورد بررسی قرارگرفته است. برای تجزیه تحلیل داده ها از آمار استنباطی و برای آزمون فرضیه ها از آزمون خی2 (مجذور كا ) و نرم افزار SPSS استفاده شده­است. نتایج تحقیق حاکی از این است که ایجاد بنگاه­های کوچک و زودبازده دربخش كشاورزی و صنعت ، با اشتغالزایی در آحاد مختلف جامعه ، تا حدودی به هدف خود در بخش مركزی شهرستان بیرجند دست یافته است.­

 

واژه های كلیدی :  بنگاه­های كوچك و زودبازده - اشتغالزایی -  بخش كشاورزی و صنعت -   شهرستان بیرجند

 

فهرست مطالب :

 

1- مقدمه

2- مبانی نظری- مفهومی پژوهش

1-2-تعریف بنگاههای کوچک و زودبازده

2-2  طرح بنگاههای زودبازده درایران

3-2 اهداف خاص طرح ایجاد بنگاههای كوچك وزودبازده

4-2 توسعه پایدار بنگاههای کوچک و متوسط

 3 - مواد و روش ها

  1-3-  اهداف تحقیق 

2-3- فرضیه ها

3-3 روش تحقیق و ابزار گردآوری اطلاعات

4-3  جامعه آماری وتعداد نمونه

4 - یافته­های تحقیق

5- بحث ونتایج

7- جمع بندی نتایج

8- بیان مشکلات وارائه پیشنهادات وراهكارها

تشکر و قدردانی

منابع وماخذ

الف) منابع فارسی

ب) منابع لاتین  

ج) منابع اینترنتی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی مبانی کارآفرینی در بخش کشاورزی و تأثیر آن بر توسعه اقتصادی

جمعه 3 فروردين 1397
2:32
باران
مقاله بررسی مبانی کارآفرینی در بخش کشاورزی و تأثیر آن بر توسعه اقتصادی

مبانی کارآفرینی در بخش کشاورزی و تأثیر آن بر توسعه اقتصادی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 8 صفخه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مبانی کارآفرینی در بخش کشاورزی و تأثیر آن بر توسعه اقتصادی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 8 صفخه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چکیده

پدیده کارآفرینی در کشور ما پدیده جدیدی است و کارآفرین موفق کسی است که باعث رشد و توسعه اقتصادی کشورش شود. به دلیل نقش کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصتها و موقعیتها و ایجاد حرکت در جهت توسعه این موقعیتها دارند، پیشگامان حقیقی تغیر در اقتصاد و تحولات اجتماعی بحساب می آیند. در مقاله حاضر که به روش توصیفی انجام شده  بعد از اینکه نقش کارآفرینان بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی و صنایع وابسته به کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته، به تأثیرات نقش این گروه در رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی پرداخته شده است. نتایج حاصله بیانگر این نکته است که گسترش کارآفرینی در کشور خصوصاً در بخش کشاورزی که یکی از بخشهای اصلی کشور بحساب می آید، می تواند اقتصاد کشور را از تک محصولی بودن خارج نماید و به افزایش صادرات کشور کمک شایانی کند. در این راستا پیشنهاداتی نیز در جهت بهبود وضعیت فوق و تقویت و افزایش تعداد کارآفرینان ارائه شده است.


واژه های کلیدی: کارآفرینی- بخش کشاورزی- توسعه اقتصادی

 

فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- پیشینه تحقیق

3- مبانی نظری تحقیق

4- نقش کارآفرینان در توسعه اقتصادی

5- کارآفرینی و نرخ رشد اقتصادی

5- کارآفرینی در بخش کشاورزی

6- ضرورت گسترش کارآفرینی در بخش کشاورزی ایران

7- نتیجه گیری و پیشنهاد

8- منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی مفعوم کارآفرینی به عنوان عاملی سینرزیک در توسعه منطقه ای و افزایش اشتغال

جمعه 3 فروردين 1397
2:32
باران
مقاله بررسی مفعوم کارآفرینی به عنوان عاملی سینرزیک در توسعه منطقه ای و افزایش اشتغال

بررسی مفعوم کارآفرینی به عنوان عاملی سینرزیک در توسعه منطقه ای و افزایش اشتغال از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 28 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

بررسی مفعوم کارآفرینی به عنوان عاملی سینرزیک در توسعه منطقه ای و افزایش اشتغال از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 28 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چکیده

نیاز به تغییر ماهیت روند توسعه در جریان از دهه ی 1970 در همایشها و فراخوانهای جهانی متعددی سفارش شد. رخدادهای جهانی این دهه زمینه را مساعدتر كرد. ركود جهانی در پی افزایش قیمت نفت ، شكست آمریكا در جنگ ویتنام و انقلاب های كه در كشورهای وابسته مانند ایران و نیكاراگوئه رخ داد، امیدهائی برای نظم نوین و متعادل جهانی شكوفا ساخت و كشورهای توسعه نیافته با همكاری و سازماندهی میان خود رهیافتی نو به سوی توسعه پیمودند. در ادامه ی پذیرش اهمیت عوامل غیر اقتصادی در توسعه نظریه مایكل تو دارو درباره ی سه جزء اساسی توسعه نیافتگی قابل ذكر است كه آنها را سطح پایین زندگی (معاش زندگی) سطح پایین اعتماد به نفس و آزادی محدود می كند.

به موزات نا رضایتی هائی كه غالباً از دیدگاه عدالت اجتماعی در رابطه با انگاره ی توسعه ی متدوال مطرح شد از دیدگاه بوم شناسانه نیز، اعتراض هائی فزاینده از اواخر دهة 1960 شكل گرفت كه نقطة اوج آن تشكیل كنفرانس جهانی استكهلم برای محیط زیست در سال 1972 بود كه با مشاهده ی تولید آلودگی و تخریب محیط زیست ورود به اتمام گذاشتن منابع كلیدی در توسعه صنعتی تلاش هائی صورت گرفت.

 

کلمات کلیدی: کارآفرینی، توسعه منطقه ای ، هم افزایی، بسته KAB

 

 فهرست مطالب :


كارآفرینی و توسعه اقتصاد محلی

كارآفرینی و كاهش فقر

مالكیت

اهداف ویژه‌ی KAB به شرح زیر است:

بسته KAB شامل چیست؟

نظریات در مورد مفهوم های عدم تمركز :

آیا خط مشی ها عدم تمركز را محدود می كنند؟

رابطه ی عدم تمركز و قوانین و مقررات :

عدم تمركز اداری :

الف ـ عدم تمركز محلی :

ب : عدم تمركز فنی :

نظریه های توسعه ی منطقه ای

1ـ رشد بخشهای اقتصادی :

2ـ نظریه ی پایه ی اقتصادی

3ـ نظریه قطب رشد :

4ـ اگر و پلتین یا منظومه كشت ـ شهری

مراكز رشد و توسعه

توسعه ی شهری

نظرگاههای مختلف درباره ی منطقه

هدفهای منطقه بندی عبارتند از :

چارچوب منطقه بندی نیز بر این اساس انجام می شود :

 عوامل اساسی در شناخت منطقه عبارتند از :

حسابهای منطقه ای :

دلایل پیدایش سطح منطقه ای :

تعادل منطقه ای :

منطقه بندی و برنامه ریزی :

مفهوم برنامه ریزی منطقه ای

رابطه ی برنامه ریزی منطقه ای با برنامه ریزی ملی :

برنامه ریزی آمایش سرزمین

طرح آمایش سرزمین :

سابقه ی برنامه های توسعه بعد از انقلاب اسلامی

دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور :

سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور و چگونگی تشكیل آن :

وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی :

وظایف مصوب سازمان برنامه و بودجه 1351

تهیه برنامه های پنجساله :

ـ فرایند تهیه و تدوین سند ملی توسعه استان

تهیه و تنظیم برنامه ی عملیاتی توسعه ی استان

ـ تهیه سند ملی آمایش

نتیجه گیری:

منبع و ماخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی کارآفرینی دیجیتالی و توسعه اقتصادی منطقه

جمعه 3 فروردين 1397
2:31
باران
مقاله بررسی کارآفرینی دیجیتالی و توسعه اقتصادی منطقه

کارآفرینی دیجیتالی و توسعه اقتصادی منطقه از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 12 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

کارآفرینی دیجیتالی و توسعه اقتصادی منطقه از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 12 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چكیده :

کارآفرینی دیجیتالی تصویری نوین از اشتغال زایی مبتنی بر کسب و کار الکترونیکی می باشد و در دنیای امروز، بیش ترین نقش را در رشد رشد ناخالص ملی کشورها و ارتقای درامد ملی کشورهای مترقی داشته است. كارآفرینی دیجیتالی تنها یك جزء از كارآفرینی نیست بلكه ساختار آینده كسب و كارهای كوچك و متوسط را در دهه های آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد و از هم اكنون افزایش تاثیر آن نیزآغاز شده است. کارآفرینی دیجیتالی به معنی تام و کمال، محرک ارزش‌افزوده در بازارهای کسب‌و‌کار و در یک کلام یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشور می باشد.

در مقاله حاضر، با هدف شناخت مقدماتی كارآفرینی دیجیتالی و توسعه اقتصادی منطقه ای، رابطه كارآفرینی دیجیتالی و توسعه اقتصادی و نیزبرخی موضوعات مهم مرتبط با آنها مطرح شده و در این راستا شرح مختصری از بیان مسئله، تعاریف، اهمیت  و ضرورت كارآفرینی دیجیتالی و توسعه اقتصادی و ارائه مدلی مفهومی جهت بررسی این رابطه ارائه گردیده است. در پایان مقاله نیز، موارد مذكور جمع‏بندی شده و در قالب بحث ‌ونتیجه‌گیری،كاربردهای مدیریتی، و پیشنهادات مرتبط با آن، جهت پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارائه شده است.


واژه‌های كلیدی: كارآفرینی دیجیتالی – توسعه -  توسعه اقتصادی. 

 

فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- بیان مسئله

3- تعاریف و مباحث تئوریک

3-1- کارآفرینی

3-2- کارآفرینی دیجیتالی

3-3- توسعه و توسعه اقتصادی

4- ضرورت و اهمیت موضوع

5- ارائه مدلی مفهومی

6- تشریح مختصر اجزاء مدل ارائه شده

6-1- کارآفرینی دیجتالی و اشتغال

6-2- نقش کارآفرینی دیجتالی در توسعه صنایع جدید (تكنولوژی)

6-3- کارآفرینی دیجیتالی و توسعه کشاورزی

7- جمع‌بندی

7-1- بحث و نتیجه‏گیری

7-2- پیشنهادات و كاربردهای مدیریتی

7-3- برای تحقیقات آینده

8- پانویسها

منابع و ماخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی

جمعه 3 فروردين 1397
2:31
باران
مقاله چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی

چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چکیده:

        در ایالات متحده امریکا و دیگر کشور­های توسعه یافته آموزش کارآفرینی در درون دوره­های دانشگاهی و توسط موسسات ویژه مورد توجه بسیاری واقع شده است. برخی از کشورهای آسیایی همچون فیلیپین، هند و مالزی نیز گامهای اساسی جهت حمایت از فعالیت های کارآفرینی برداشتند. این حمایت ها شامل ارائه راهنمایی هایی عملی، مشاوره، ارائه تسهیلات مالی و برگزاری دورههای ویژه در خصوص کارآفرینی در درون دانشگاه ها و یا خارج از دانشگاه ها می باشد. دوره های آموزشی کارآفرینی نه تنها جای خود را در بستر دروس دانشگاهی و در رشته های مختلف باز نمود، بلکه در دوره های مختلف تحصیلی از ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است. گر چه امروزه تنوع این دوره ها شرکت های موجود را نیز تحت پوشش قرار می دهد و دوره های متعددی جهت رشد، بقاء و کارآفرین نمودن سازمانهای بزرگ طراحی شده اما هدف اولیه از توسعه کارآفرینی همانا تربیت نمودن افراد متکی به نفس، آگاه به فرصت ها و به طور کلی افرادی است که تمایل بیشتری به راه اندازی کسب و کارهای مستقل دارند می­باشد. در واقع تمرکز و تحقیق در مورد محتوا، نوع درس­ها و شاخص­های مورد نظر، در انواع دوره­های آموزش کار آفرینی اهمیت می­یابد. مقاله حاضر با هدف تبیین و معرفی آموزش های کارآفرینانه، ضمن مرور مستند ادبیات موضوعی و موضوعات مرتبط با آن، به طراحی، تبیین و ارائه چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزش های كارآفرینانه پرداخته و بر این اساس عوامل تشکیل دهنده را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. در پایان مقاله، موارد مذكور جمع‌بندی شده، بحث و نتیجه‌گیری، و پیشنهادات ارائه گردید

واژگان کلیدی: مطالعات تطبیقی- کارآفرینی- آموزش کارآفرینی


فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- بیان مسئله

3- مراحل  طراحی و ایجاد دوره کارآفرینی

3-1- اهداف

3-2- محتوای دوره و فعالیت­های آموزشی

3-3- روش تدریس(یاددهی- یادگیری)

3-4- اجرای دوره

3-4-1- مربیان آموزشی

3-4-2- کمیت فراگیران

3-4-3- حمایت های آموزشی

3-4-4- انگیزه فراگیران

3-4-5- ارزشیابی دوره:

4- چارچوبی از مراحل طراحی دوره­های  آموزشی کارآفرینی

5- بحث و نتیجه­گیری

- منابع و ماخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی جایگاه کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

جمعه 3 فروردين 1397
2:31
باران
مقاله بررسی جایگاه کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

بررسی جایگاه کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 9 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات9
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

بررسی جایگاه کارآفرینی در آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 9 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چكیده

در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار کارآفرینی نقش برجسته ای دارد و آموزش و تربیت افراد و فارغ التحصیلان کارآفرین ضرورتی اجتناب ناپذیر در رشد و توسعه پایدار به شمار می رود. این در حالی است که از یک طرف آموزش عالی می تواند از طریق انتقال دانش كاربردی در زمینه اشتغال، ایجاد مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز در زمینه كارآفرینی و اشتغال، بسترسازی فرهنگی و توسعه و حمایت پژوهشی از كارآفرینی، مفاهیم كارآفرینی را وارد دانشگاه نموده و دانش، نگرش و مهارت دانشجویان را به سوی كارآفرینی و كارآفرین شدن سوق ‌دهد. بر این اساس كشورهای زیادی بر لزوم تربیت كارآفرینان از طریق القای مؤلفة كارآفرینی در سیستم آموزشی به خصوص در سطوح عالی تاكید دارند. بخش آموزش عالی کشاورزی کشور هم از این قاعده مستثناء نبوده و به لحاظ کمی عملکرد مناسبی داشته و دراین راستا قدمهای زیادی برای تربیت نیروی انسانی ماهر برداشته شد بطوریکه امروزه به جرات می توان گفت کشورمان در زمینه نیروی تحصیلکرده کشاورزی، البته به لحاظ کمی، نه تنها کمبودی ندارد بلکه مشکل بیکاری انبوه فارغ التحصیلان این بخش  خود به معضل عمده دیگری تبدیل شده است. به راستی برای رسیدن به توسعه قابل قبول و تربیت فارغ التحصیلان کارآمد و کارآفرین سرفصل مورد تدریس فعلی چه نقشی می تواند داشته باشد؟ این پژوهش با این فرض که یکی از دلایل ضعف خلاقیت، خوداشتغالی و کارآفرینی فارغ التحصیلان، بی توجهی به بحث کارآفرینی در سرفصل رشته های کشاورزی است انجام شده  و بر آن است تا جایگاه کارآفرینی را در سرفصل مصوب رشته های گروه کشاورزی با روش تحلیل محتوا مورد بررسی قراردهد. تحقیق مذبور از لحاظ روش‌شناختی، بر روش تحلیل محتوا تاكید دارد و در این تحقیق، عناوین واحدهای درسی مصوب و نمادهای مربوطه بعنوان "واحد ثبت و شمارش" بوده و "واحد متن"، آخرین برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم بوده است. با استفاده از آماره "فراوانی" که به عنوان رایج ترین روش مورد استفاده در سنجش خصوصیات محتوا به شمار می رود، برنامه مصوب، مورد تحلیل قرار گرفت. بطور خلاصه نتایج تحلیل نشان داد که از 17 رشته کارشناسی گروه کشاورزی، فقط 4 رشته دارای واحد درسی در زمینه کارآفرینی به ارزش 7 واحد هستند. چنانچه نسبت تعداد واحدهای مربوط به کارآفرینی به کل واحدهای دوره های کمتر از یک هزارم می باشد. آنچه از یافته های فوق می توان نتیجه گرفت این است که یک عدم هماهنگی بین سیاستهای دولت و برنامه ریزی و تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد که باعث شده تا کیفیت آموزش که همانا تربیت فارغ التحصیلان  خلاق و کارآفرین است، در نظام آموزش عالی کشاورزی به فراموشی سپرده شود. بنابراین نتایج این پژوهش مستقیما می‌تواند مورد استفاده برنامه‌ریزان و سیاستگذاران آموزش عالی کشور، محققان و دانشگاهیان علاقه‌مند به موضوع قرار گیرد.


كلمات كلیدی: توسعه کارآفرینی، آموزش عالی، تحلیل محتوا، سرفصل دروس، کشاورزی


 فهرست مطالب :


1- مقدمه

2. مواد و روشها

3. نتایج و بحث

4-جمع بندی و  نتیجه گیری

5- فهرست منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی نقش عدالت سازمانی بر كارآفرینی در سازمان

جمعه 3 فروردين 1397
2:30
باران
مقاله بررسی نقش عدالت سازمانی بر كارآفرینی در سازمان

بررسی نقش عدالت سازمانی بر¬كارآفرینی در سازمان از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 14 صفحه مجزا قالب ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

بررسی نقش عدالت سازمانی بر¬كارآفرینی در سازمان از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 14 صفحه مجزا قالب ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چکیده

امروزه با توجه به نقش فراگیر و همه جانبه سازمان ها در زندگی اجتماعی انسان ها نقش عدالت در سازمان ها بیش از پیش آشكارتر شده است. سازمان های امروزی در واقع مینیاتوری از جامعه بوده و تحقق عدالت در آنها به منزله تحقق عدالت در سطح جامعه است. مدیران در سازمان های امروزی نمی­توانند نسبت به این موضع بی­تفاوت باشند چرا كه عدالت به مانند سایر نیازهای انسانی به عنوان یك نیاز مطرح بوده و هست. چنانچه مدیران سازمان ها به دنبال پیشرفت و بهبود در سازمان هستند، بایستی قادر باشند درك وجود عدالت در سازمانشان را در كاركنان به وجود آورندعدالت در سازمان از مهمترین مسائلی می باشد كه سازمان ها امروزه باید به آن توجه نمایند. بارون و گرین برگ معتقد هستند که هنگامی افراد احساس کنند که در سازمان با آنها به صورت غیرمنصفانه رفتار می شود، رفتارهایی که از طریق آن به افراد دیگر و همکاران خود صدمه می زنند، را نشان می دهند. بنابراین ادراک عدم رعایت عدالت در محیط کار می تواند به منزله یکی از فاکتورهای اساسی در بروز رفتارهای پرخاشگرانه می­باشد. بر طبق این تئوری وقتی كه نیروی كار یك سازمان رفتارهای پرخاشگرانه داشته باشد بنابراین توجهی به كارافرینی در سازمان نمی شود و نیروی انسانی سازمان فقط در فكر صدمه زدن به یكدیگر می باشند. بنابراین آنچه در این مقاله بررسی می شود نقشی است كه عدالت سازمانی بر پرورش نیروی كار، كارآفرین در سازمان دارد.  


واژگان کلیدی :عدالت ،عدالت سازمانی،کار آفرینی 


فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- مروری بر ادبیات موضوع

عدالت سازمانی:

بحث مفهومی واصطلاحی عدالت:

مروری بر مبانی عدالت در فلسفه اجتماعی غرب:

یونان باستان:

اروپای پس از رنسانس:

در غرب معاصر:

گستره عدالت در فرهنگ اسلامی:

در فلسفه:

در اخلاق:

در فقه:

در اجتماع و سیاست:

عوامل موثر بر درک عدالت:

پیامد های سازمانی

رویه های سازمانی:

خصوصیات ادراك­كننده:

نتایج درک عدالت:

عملكرد كاری:

رفتارشهروندی سازمانی:

رفتار خلاف انتظار و ترك شغل:

آثار بی عدالتی مورد انتظار برای سازمانها:

کار آفرینی:

تعریف کارآفرینی:

کارآفرین کیست؟

کارآفرینان مستقل:

موانع کارآفرینی

کارآفرینی سازمانی:

نتایج کارآفرینی:

3- نتیجه­گیری

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود مقاله بررسی اهمیت و نقش بنگاه های كوچك و متوسط در اقتصاد جوامع

جمعه 3 فروردين 1397
2:30
باران
مقاله بررسی اهمیت و نقش بنگاه های كوچك و متوسط در اقتصاد جوامع

اهمیت و نقش بنگاه های كوچك و متوسط در اقتصاد جوامع از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

اهمیت و نقش بنگاه های كوچك و متوسط در اقتصاد جوامع از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چكیده


مقاله ی حاضر تلاش كرده است  بینشی نو از نقش بنگاه های كوچك و متوسط (SME) در اقتصاد جوامع ارائه دهد. بررسی ادبیات موضوع نشان می دهد شركت های كوچك، با رشدی كه به همراه می آورند، نه تنها اشتغال بلكه دستمزدهای بالا را منجر می شوند.  SME  ها منجر به توزیع عادلانه ی درآمد در جامعه می شوند. آن ها به مثابه یك پلتفرم آموزشی برای افراد و كارآفرینان عمل می كنند. آن ها امید بخش ترین ابزار ارتقاء کارآفرینی را عرضه می کنند که شامل مشارکت گروه های مختلف مردم با منابع محدود مالی و تجربیات ناچیز فنی و مدیریتی در صنعتی کردن کشور هستند. آن ها از طریق ایجاد روابط همه جانبه، همكاری و رقابت را بهبود می بخشند. افزایش همكاری میان شركت های مستقل كوچك است كه جایگزین مبادلات داخلی میان شركت های بزرگی شده است كه از نظر عمودی در هم ادغام شده اند. تعدد شركت های كوچك، منجر به افزایش رقابت و نیز تعاملات همكارانه شده است. افزایش تعاملات میان شركت ها منجر به افزایش سرعت انتشار ایده های جدید و نیز نتایج تولید این ایده ها در میان شركت ها و درون شركت ها می شود. در اقتصاد كارآفرینانه، این همكاری و رقابت همزمان وجود دارد. زیرا افزایش رقابت، منجر به افزایش همكاری شركت ها برای انتشار دانش می شود. آن ها منجر به ارتقای پویایی صنعت می شوند. افزایش تعداد شركت های كوچك، شانس تعقیب انواع نوآوری ها را بیشتر می كند و بنابراین ، جامعه از افزایش رویكردهای بهره ور به نوآوری سود می برد. تنوع تقاضای مشتریان در انواع محصولات و در طول زمان های مختلف، افراد را بر آن می دارد تا با تاسیس شركت های كوچك به عنوان عاملان تغییر، این انعطاف پذیری را به اقتصاد تزریق كنند و تنوع را به ارمغان آورند.  


واژه های کلیدی: بنگاه های کوچک و متوسط- اقتصاد- جوامع.


فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- تعریف بنگاه های كوچك و متوسط(SMEs)

3- اهمیت و نقش SME ها در اقتصاد جوامع

3-1- SME ‌ها و پویایی صنعت

3-2- SME ها و اشتغال

 3-3- SME ها و نوآوری

 3-4-  SME ها و كارآفرینی

3-5- SME ها و توزیع عادلانه ی درآمد

3-6- SMEها و انعطاف پذیری

 3-7- SME ها و تنوع

3-8- SMEها و سطوح دستمزد

3-9- SME ها و رقابت و همكاری

4-  نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهادات

مراجع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت مدیریت تحول سازمانی (فصل چهاردهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

جمعه 3 فروردين 1397
2:30
باران
پاورپوینت مدیریت تحول سازمانی (فصل چهاردهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی فصل چهاردهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان با عنوان مدیریت تحول سازمانی در حجم 21 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاس درس مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی فصل چهاردهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان با عنوان مدیریت تحول سازمانی در حجم 21 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاس درس مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته




عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت تحول سازمانی (فصل چهاردهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 21 اسلاید

دسته: مدیریت



کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهاردهم این کتاب با عنوان " مدیریت تحول سازمانی" در حجم 21 اسلاید  همراه با تصاویر و توضیحات کامل می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درس رفتار سازمانی و رفتار سازمانی پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.


بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



محیط مدیریت

روندهای قابل مشاهده در محیط جدید

انواع تغییرات

تغییرات برنامه ریزی نشده

تغییرات برنامه ریزی شده

عوامل داخلی و خارجی تغییر

شناخت و مدیریت مقاومت در برابر تغییر

علل مقاومت در برابر تغییر

راهبردهای گوناگون برای  غلبه  بر مقاومت در برابرتغییر

راهبردهای گوناگون برای  غلبه  بر مقاومت در برابرتغییر

نوع شناسی تغییر

مراحل سه گانه تغییر

خروج از انجماد

 تغییر یا تمرین رفتارهای جدید

 تثبیت رفتارهای جدید

مدل سیستمی تغییر

مراحل پنجگانه تغییر

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 صفحه بعد
فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آنلاین فایل است. || طراح قالب bestblog.ir